Teamledare / Team Leader inom kundtjänst till e-handelsföretag

Teamledare / Team Leader inom kundtjänst till e-handelsföretag

Är du en lagspelare med ledaregenskaper som brinner för personalansvar och av att få andra människor att växa? Vill du vara med på en spännande förändringsresa med fokus på kundupplevelsen? Här har du möjlighet att ta en aktiv roll som Teamledare inom ett expansivt bolag.

Om företagetSedan starten i Sverige 2008 har företaget vuxit till att bli Nordens största e-handelsplats för bildelar, reservdelar och biltillbehör riktat mot både verkstad och konsument. Företaget har strax över 70 anställda och företagskulturen präglas av engagemang, god stämning och positivitet. Företaget står nu inför en spännande förändrings- och utvecklingsresa med fokus på kundupplevelsen!

ArbetsuppgifterI rollen som Teamledare coachar och trafikleder du ett team på ca 10 - 12 medarbetare i Alvik samt 12-20 agenter hos samarbetspartners tillsammans med ytterligare en teamleader och kundservicechefen. I rollen ansvarar du för att löpande utveckla kvaliteten i våra kundsamtal genom medlyssning och coachning, förbättra produktiviteten och öka kundnöjdheten. Du jobbar med ledningsteamet i kundservice för schemaläggning, löpande dagplanering och uppföljning samt fånga upp förbättringsåtgärder.

Du behöver inte ha tidigare bilkunskaper men behöver kunna leda genom att ta hjälp av andra inom produkt- och systemkunskap. Företaget fokuserar nu på att utveckla kundresan och kundupplevelsen vilket innebär att du är delaktig i en spännande förändrings- och utvecklingsresa!

Formella krav
  • Erfarenhet av en ledande roll eller som Teamledare
  • Erfarenhet av kundservice
  • Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska
Din roll som Teamledare innefattar mycket eget ansvar varav du som person är initiativtagande och ansvarfull. Du ansvarar och stöttar din grupp av medarbetare i ärenden de stöter på där du guidar dem i att hitta affärsmässiga och kundfokuserade lösningar. Företaget är i ständig utveckling och du bör därför vara engagerad och ha viljan att delta i utvecklingen.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Alvik
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: TL, Team leader, teamleader, teamledare, kundtjänst, bil, reservdelar, teknik, kund, ledare, gruppledare, coach, service, kundupplevelse, kundresa, kundflöde, customer care, customer flow management
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.