Teamleader / Team Ledare inom kundtjänst till e-handelsföretaget Footway

Teamleader / Team Ledare inom kundtjänst till e-handelsföretaget Footway

Är du en engagerad ledare som tidigare har haft personalansvar och som drivs av att få andra människor att växa? Hos Footway får du möjligheten att vara en del av att expansivt och ledande företag där man värnar om kulturen internt.

Om företagetFootway grundades 2010 och är en renodlad skobutik på nätet och ledande inom segmentet på den nordiska marknaden. Footway har idag 34 anställda med kontor i Kista och centrallager i Helsingborg. Det är ett glatt gäng skoälskare som vill erbjuda kunder den bästa köpupplevelsen som finns. Kontakten med kund är viktigast och Footway arbetar utefter sina värdeord Kund, Kul och Kompis. Idag säljer Footway skor till 11 länder: Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Frankrike, Polen, Tyskland, Nederländerna, Österrike och Schweiz.

Det är ett ungt företag som expanderar - nu har du chansen att bli en viktig person med på den resan.

ArbetsuppgifterI tjänsten som Teamledare på Footway arbetar du dagligen med den operativa driften av kundtjänsten. Du finns närvarande och stöttar teamet som idag är 12 personer. Du har ett kundhjärta och brinner själv för att ge service i toppklass och föregår dagligen med gott exempel.. Vidare innebär rollen att du tar beslut kring ärenden, coachar teamet, prioriterar i det dagliga arbetet och säkerställer att servicenivåerna håller den toppklassnivå som Footway eftersträvar. Du driver de dagliga avstämningsmötena och rapporterar till kundtjänstchefen. På sikt stöttar du vid rekrytering och on-boarding av nya kompisar till teamet.

Formella krav
  • Tidigare teamledarerfarenhet eller personalansvar
  • Erfarenhet av servicerelaterat arbete
  • God teknisk förståelse och intresse
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Flytande i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska
För att lyckas i rollen som Teamledare så är du en driven och kommunikativ person som motiveras av att leda och stötta grupper för att tillsammans nå uppsatta mål. Du är van vid att strukturera ditt arbete och ha flera bollar i luften samtidigt. Vidare har du ett professionellt förhållningssätt och motiveras av att bygga samt förvalta relationer med både medarbetare, kunder och andra intressenter. Därtill ser vi att du är flexibel och har förmågan att omprioritera din dagsplanering vid behov. Du har ett högt driv samt strävar för att ge kunden den bästa möjliga service genom att arbeta aktivt med ditt team.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.