Supporttekniker / IT-support till Scanreco

Supporttekniker / IT-support till Scanreco

Är du en person med goda kunskaper inom IT och teknik? Är du dessutom en person som har lätt att ta egna initiativ till att driva ditt arbete framåt? Här får du möjligheten att utvecklas i din roll som supporttekniker hos ett växande företag med världsledande produkter.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Scanreco har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Scanreco en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetScanreco AB är ett väletablerat elektronikföretag som utvecklar, producerar och marknadsför egenutvecklade trådlösa styrsystem för kranar och maskiner. Kunderna är några av världens ledande kran- och maskintillverkare. Idag har företaget drygt 150 anställda med en omsättning om ca 470 MSEK.

ArbetsuppgifterI rollen som supporttekniker ansvarar du främst för att erbjuda teknisk support till företagets anställda i Sätra och även till utlandskontoren. Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen lokal IT-support, där ärendena kommer in både från slutanvändarna direkt och från den uppkontrakterade infrastrukturleverantören. Du felsöker, löser olika behörighets- och kontohanteringsfrågor samt hanterar ärenden kopplat till Office 365. Du installerar PC:S och applikationer, konfigurerar och anpassar hård- och mjukvara samt genomför felsökning vid behov. Du hanterar även nybeställningar av hårdvara som datorer och tillbehör, det kan även innebära viss onboarding för nyanställda. Du sköter även om teknik i våra konferensrum.

Du ingår i företagets interna IT-avdelning som består av ca fem personer, du får även möjlighet att bredda din kunskap och dina arbetsuppgifter utefter dina intressen.

Formella krav
  • 2-3 års erfarenhet av en liknande roll, exempelvis som IT-support eller supporttekniker
  • Stort intresse för IT och teknik
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i PC, Windows, Office 365 och gärna Azure/Cloud administration
Vi söker dig som är serviceminded och har ett stort intresse för IT & teknik. Vi ser att du är självgående och sätter ett stort värde i att leverera kvalitativ support till medarbetarna. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete. Vidare är du prestigelös och du har en god kommunikativ förmåga.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Sätra
Lön: Enligt Överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!