Supporttekniker / 2nd Line Support till expansivt bolag inom telecom

Supporttekniker / 2nd Line Support till expansivt bolag inom telecom

Har du ett stort tekniskt intresse och vill arbeta i en lösningsorienterad roll? Lockas du av att tillsammans med ett team lösa kunders behov? Vi söker dig som vill ta nästa steg och utvecklas inom nätverksteknik hos detta expansiva bolag inom telecom.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på 9 månader. Du får initialt en anställning hos Bravura men det finns möjligheter till överrekrytering.

Om företagetFöretaget är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag och privatpersoner. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras samt har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar. Självklart vill företaget möta dessa krav, därför blir deras arbetssätt och medarbetare nyckeln till framgång.

Arbetssättet präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Tele2 drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas i fokus. Det gör att alla deras anställda kan och förväntas bidra till deras övergripande mål vilket är att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Just nu söker Tele2 en Supporttekniker till Tech Support Networking Solutions som ansvarar för LAN/WLAN-tjänster gentemot företagskunder. Tele2 erbjuder stora utvecklingsmöjligheter där dina intressen och mål beaktas.

ArbetsuppgifterDu kommer tillsammans med ett team ansvara för teknisk support och incidenthantering av företagets LAN/WLAN-tjänster, ett snabbt växande produktområde inom företaget. Via ett ärendehanteringssystem tar du emot unika ärenden från företagskunder och ditt ansvar är att felsöka och utforma helhetslösningar som tillgodoser kundens behov samt att hålla kunden informerad under arbetets gång. Rollen innebär även en tät kontakt med underleverantörer, fälttekniker och andra interna avdelningar. De tekniska ärendena du hanterar är av olika svårighetsgrad och omfattning.

Rollen ställer krav på både dina tekniska och kommunikativa färdigheter. Du ingår i ett team om åtta personer med god sammanhållning som har ett nära samarbete och hög grad av kompetensutbyte. Personerna i gruppen besitter flertalet certifieringar och på sikt kommer även du att erbjudas möjligheten att fördjupa dina kunskaper genom certifieringar.

Formella krav
  • Du har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Goda kunskaper inom datornätverk, OSI-modellen, TCP/IP, LAN samt WAN
  • Kunskaper inom Cisco, praktisk arbetslivserfarenhet eller nätverksutbildning på högskolenivå
  • CCNA-certifiering ses som starkt meriterande
  • God svenska i tal och skrift
Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, systemtekniker, systemspecialist, nätverk, support, teknisk support, telekom, teknik, routing, switching, Cisco, CCNA, LAN, WAN, WIFI, heltid, Stockholm, Kista, Norrort
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.