Support / Teknisk support till ICU Scandinavia

Support / Teknisk support till ICU Scandinavia

Har du tidigare erfarenhet som teknisk support? Brinner du för att ge högkvalitativ service? ICU Scandinavia söker ny en erfaren supporttekniker till sitt team.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ICU Scandinavia.

Om företagetICU Scandinavia AB är ett privatägt företag verksamma inom områden såsom loggning, övervakning och kvalitetssäkring. De säljer automatiska system för kvalitetssäkring i laboratorier, kyllagring och matsäkerhet som uppfyller regulatoriska krav på loggning och dokumentation. Företaget erbjuder även skräddarsydda lösningar som är anpassade efter sina kunders villkor, applikationer och branscher. ICU Scandinavia har sitt huvudkontor i Täby, men deras kunder och partners är spridda över hela världen.

ArbetsuppgifterSom supporttekniker tillhör du supportteamet som består av fyra personer. I rollen ansvarar du för att ge support och service till företagets kunder utifrån deras behov kopplat till ICU Scandinavias tjänster. Du kommer att projektera ärendena som kommer in och ansvarar för ärendena från start till slut och ser till att det blir löst. Oavsett om du själv hanterar det eller eskalerar det vidare internt. Du tar emot och behandlar ärenden via telefon, mail eller chatt. Vidare kommer du med tiden att ansvara för att genomföra utbildningar med kunder och partners. På sikt kommer du även vara ute hos kunder och hjälpa dem på plats. För att lyckas i rollen kommer du i samband med start få en introduktion och utbildning.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, teknisk inriktning
  • 2-4 års arbetslivserfarenhet exempelvis servicetekniker, installatör eller elektriker
  • Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
  • B- körkort
  • Meriterande med kunskaper inom nätverk
För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. Då du i rollen har många olika kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation och bemöter kunder och partners på ett positivt sätt. Du strävar efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt och ser till att deras ärenden blir lösta. Vidare tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda. Dessutom är du nyfiken som person och har ett intresse av att lära dig nytt och utvecklas i din roll och hos ICU Scandinavia.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Täby
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, supporttekniker, tekniker, ärendehantering, nätverk, servicetekniker, elektriker, installatör, medtech, Lifesciene
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!