Servicedesk / 1st line tekniker / tekniker till EPM Data

Servicedesk / 1st line tekniker / tekniker till EPM Data

Har du en avslutad gymnasial utbildning? Har du även ett stort intresse för teknik och IT? Hos EPM Data får du möjlighet att starta din karriär med likasinnade kollegor där det finns stora utvecklingsmöjligheter!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos EPM Data AB.

Om företagetEPM är ett modernt IT-företag med avancerade lösningar för hosting, virtualisering och drifttjänster till små och medelstora företag i Stockholmsregionen. I samband med den explosionsartade internetutvecklingen i högskolevärlden i början av 90-talet grundades EPM Data AB. Då bildades EPM Data AB med idén att skapa en ny effektiv modell för automatisk drift och underhåll av lokala PC-nätverk.

Hos EPM erbjuds du en varierad arbetsmiljö tillsammans med trevliga kollegor, god stämning och där det finns stora utvecklingsmöjligheter.

ArbetsuppgifterSom servicedeskmedarbetare har du tillsammans med dina kollegor på Service Desk-avdelningen den initiala kontakten med företagets kunder. Dina arbetsuppgifter innebär att du svarar i telefon, registrerar ärenden och löser problem med kundernas datorer och servrar. Arbetet sköts primärt från kontoret via fjärrstyrning men ibland måste du åka ut till kunden och hjälpa till på plats. Vissa tekniker har även bemanningsuppdrag en eller ett par dagar i veckan ute hos företagets kunder. Vidare har du även möjlighet att vara med i projekt när exempelvis en ny kund skall migreras in till de tekniska plattformarna. Vartefter dina kunskaper växer finns möjlighet att få ett utökat ansvar och du kan då gå över till EPMs driftsavdelning där de arbetar mer med infrastruktur.

Service Desk-teamet består av sex tekniker men det förekommer också samarbeten med teknikerna på övriga avdelningar. Hos EPM får du möjlighet att starta din karriär med andra drivna tekniker.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT.
  • God system- och datorvana
  • Flytande kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi tror därför att du som person är initiativtagande och räds inte för att ta egna beslut. Du har ett påtagligt teknikintresse och drivs av att lösa problem och utmaningar utan tydliga ramar och riktlinjer. Vidare kan du självständigt driva ditt arbete framåt och har god förmåga att prata med kunder och ge förstklassig service.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicedesk, 1st line, support, IT, tekniker, teknik, servicedeskmedarbetare, Stockholm, EPM, EPM data
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!