Service Desk Agent till Tieto / 1st line support / Helpdesk / Kundtjänst

Service Desk Agent till Tieto / 1st line support / Helpdesk / Kundtjänst

Har du en god känsla för service och problemlösning samt ett brinnande intresse för IT och teknik? Vill du arbeta med support på Tieto, en av Nordens största IT-leverantörer? Tieto erbjuder dig en miljö där du kan utvecklas och bredda dina kunskaper.

Om företagetTietos är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.

ArbetsuppgifterI rollen som Service Desk Agent / 1st line support blir du en del av ett nystartat team som kommer att sitta tillsammans på kontoret i Värtahamnen. Här arbetar du i utrullningsprojekt och supporterar de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor. Du kommer ansvara för att ta in och lösa kundens IT relaterade problem på ett lugnt och metodiskt sätt i en kundtjänstliknande helpdesk. Du behöver vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att sedermera hantera mer komplexa ärenden. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplat till mjukvara, hårdvara samt kringutrustning vilket innebär felsökning i karaktär med en första linjes support / helpdesk.

Formella krav
  • Erfarenhet av servicerelaterat yrke
  • Tekniskt intresse inom hård- och mjukvara
  • Erfarenhet av IT-support eller utbildning inom IT ses som meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Tieto har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tieto en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret kommer att behöva göras. Vi vill att du gör en sådan beställning i samband med din ansökan via länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Frågor? Kontakta: kristian.beckman@bravura.se

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, Tieto, Windows, SLA, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.