Säljande projektledare till Affärslogik

Säljande projektledare till Affärslogik

Är du skicklig på kunddialoger och trivs på en dynamisk arbetsplats? Motiveras du dessutom av affärer och nära samarbete med beslutsfattare? Hos Affärslogik har du möjlighet att påverka din vardag och arbeta i en konsulterande roll mot att göra kundernas kontor till en attraktiv mötesplats fylld med energi.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Affärslogik.

Om företagetAffärslogik verksamhetsanpassar kontor och lokaler för att stärka sina uppdragsgivares affärer. De är ett familjärt företag som sedan starten 1993 har arbetat med över 950 uppdrag, något som har skapat en erfarenhet och kunskap som sträcker sig över andra aktörer på marknaden tack vare sina 30 års erfarenhet som Affärslogik har från branschen.

Som projektledare tar du dig an alla tänkbara verksamheter gällande kontor, oavsett om det är i den befintliga lokalen, eller dit en flytt är planerad, skapas ändamålsenlig utformning som främjar arbetet. Allt från arbetsprocesser till trivsel vägs in i valet av utformning och inredning. Resultatet blir en plats som stödjer arbetet och skapar bättre resultat och fler affärer. Affärslogik värnar om den personliga kontakten med sina uppdragsgivare. Därför erbjuds en och samma projektledare och kontaktperson genom hela processen. Detta oavsett om det är en flytt eller förbättrade arbetsflöden som verksamheten står inför då Affärslogik finns med från planering till genomförande.

Placering och utgångspunkt är Affärslogiks kontor i Hammarby Sjöstad, men du kommer ha en varierad vardag som en del av kundens projekt. Merparten av projekten är i Stockholm med omnejd, men resor till andra orter förekommer. Du rapporterar till VD och är en del av ett mindre team med kollegor i samma roll.

ArbetsuppgifterSom projektledare hos Affärslogik ansvarar du för dina kunders projekt från start till mål. Det är en bred roll med stor variation i vardagen. Du har ett tydligt ägandeskap i införsäljande affärsdialoger med såväl nya som befintliga kunder. Vidare agerar du rådgivande gentemot kunderna i deras beslut för att bidra med expertis och tar stort ägandeskap för respektive del i varje projekt tills allt är genomfört. Du har flera projekt igång samtidigt, men antalet beror på projektens storlek och karaktär. De projekt du genomför kan omfatta hela eller delar av Affärslogiks tjänsteutbud. Detta kan innebära såväl att planera som att genomföra en flytt till en renovering av befintlig lokal.

Konkreta arbetsuppgifter:
  • Införsäljning i form av säljsamtal och kundmöten med presumtiva kunder
  • Ägandeskap i affärsdialoger för såväl nya som befintliga kunder
  • Genomför behovsanalys tillsammans med kund och lyssnar in önskemål samt tar fram budgetar och produktförslag
  • Säkerställer efterföljande av budget i respektive projekt
  • Anlita och ansvara för all dialog med partners och leverantörer kring projektets genomförande samt ta fram prisförslag och tidsplaner
  • Genomföra inventeringar av befintliga kontor
  • Söka lokaler och genomföra hyresförhandlingar
  • Arbeta med dokumentation under projektets gång
  • Agera problemlösare i de uppgifter som uppstår inom projekten
  • Genomför beställningar
  • Ansvarar för hela projektgenomförandet
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • För att lyckas i rollen tror vi att du har någon av följande bakgrund:
  • Minst fem års arbetslivserfarenhet från en affärsinriktad och relationsskapande roll.
  • Arbetslivserfarenhet från bransch som arbetar med tjänsteförsäljning och dess tillhörande erbjudande
Meriterande om någon av ovan erfarenhet är från hotell eller eventbranschen
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • B-körkort
Vid den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du en social och förtroendeingivande person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter. Du är målmedveten och gillar att se tydliga resultat av ditt arbete då du driver projekt från start till mål. Vidare har du ett genuint intresse för affärer och sätter alltid dina kunders och därmed Affärslogiks verksamhet i första hand. Att se tydliga resultat av ditt arbete motiverar dig och du drivs av att skapa och utveckla affärer. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är uppmärksam på detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter igång. Du sätter alltid upp och håller tidsramen för dina uppgifter och eftersom du vet vad du ska prioritera levererar du alltid ett bra resultat.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: projektledare, affärslogik, stockholm, konsult, säljare, säljande, försäljning
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!