Recovery Agent / kundservice / service / bank / finans till företag i city

Recovery Agent / kundservice / service / bank / finans till företag i city

Är du serviceinriktad och drivs av att hitta lösningar? Vi söker för Sergel Kredittjänsters räkning ansvarstagande och initiativrika medarbetare till en tjänst inom kundservice.



Om företagetSergel Kredittjänster är ett ledande inkassoföretag som arbetar med kredit och inkassotjänster i Norden och Baltikum. "We Care" är kärnan i kulturen och arbetssättet på företaget, vilket innebär omtanke för alla inom arbetssfären, kunder, gäldenärer, personal och ägare. We Care handlar om att hitta en optimal lösning för alla där både humana och finansiella relationer väger tungt. Arbetsplatsen präglas av en god atmosfär, högt i tak och utvecklande arbetsuppgifter. I ljusa lokaler med öppet kontorslandskap sitter du tillsammans med över 100 kollegor som arbetar inom olika delar av inkassoverksamheten. Företaget arbetar löpande med utbildning och kompetensutveckling och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

ArbetsuppgifterI rollen som Recovery Agent ligger fokus på att hitta långsiktiga och hållbara ekonomiska lösningar utifrån kundernas specifika behov och förutsättningar med ambitionen att hjälpa dem att bli skuldfria. Ärenden tas emot via telefon och ärendehanteringssystem och administreras sedan i de olika affärssystemen. Ditt arbete följs upp inom olika fokusområden kontinuerligt i syfte att ständigt utveckla dig i rollen.

Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt och system. Du ingår i ett team som består av cirka 15 medarbetare i varierande åldrar och med olika bakgrund. Arbetsplatsen präglas av att ha har roligt på jobbet och värdesätter ett gott samarbete och teamkänsla. Tillsammans strävar ni efter effektivitet i era processer med hög kvalité i eran leverans.

Formella krav
  • Arbetslivserfarenhet från relevant område som exempelvis kundtjänst, service eller administration.
  • Avslutad gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik är meriterande.
  • God system- och datorvana.
  • Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom inkasso, ekonomi eller juridik.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska.
Som person har du ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har förmåga att ta stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och för att arbeta proaktivt med att hitta nya, smarta sätt att skapa hållbarhet och lönsamhet. Vidare är du öppen för förändringar och har förmågan att handla och agera utifrån olika situationer.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, administration, handläggning, kredit, kundservice, kundtjänstmedarbetare, support, reskontra, bevakning, Stockholm, service, heltid, recovery agent, kundsupport, inkasso,
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.