Receptionist / Ekonomiassistent till SWARCO

Receptionist / Ekonomiassistent till SWARCO

Har du tidigare erfarenhet inom reception och administration? Vill du arbeta på ett företag som präglas av engagemang, entreprenörsanda och en tydlig lösningsorientering? Då ska du söka rollen som ekonomiassistent hos SWARCO!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SWARCO.

Om företagetSWARCO är en österrikisk privatägd koncern med huvudkontor i Wattens/Innsbruck och finns representerade i mer än 80 länder. Deras fokus är på intelligenta system för trafikmarknaden och verksamheten består av utveckling, marknadsföring och försäljning av datoriserade styr-, övervaknings- och informationssystem, produkter och tjänster för väg-, kollektivtrafik och parkering. SWARCO Sverige AB är idag ca 110 anställda och har kontor i Stockholm, Göteborg, Karlstad och Malmö. Deras kunder är främst Trafikverket, kommuner, kollektivtrafikhuvudmännen, Swedavia samt ett antal privata parkeringsoperatörer, fastighetsägare och köpcentrum. De arbetar både med större projekt, installationer och eftermarknadsservice.

ArbetsuppgifterI rollen som receptionist har du övergripande ansvar för reception och trivsel på kontoret. Du är den första personen som kollegor, kunder och besökare möter och även den som lämnar det sista trevliga avtrycket. Du tar även emot besökare, svarar i telefon samt ansvarar för växeln. Vidare ansvarar du för att säkerställa att gemensamma ytor så som lobby och konferensrum representativa. Du köper in kontorsmaterial och livsmedel samt sköter hantering av post/bud och tar emot leveranser, administration av ID06 samt planerar och organiserar event. I rollen är du ett viktigt stöd till företagets ekonomiavdelning och du arbetar med leverantörsreskontra, fakturering, avtalshantering samt viss löpande redovisning.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad gymnasial utbildning inom relevant område
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom reception och administration
  • Du har en mycket god dator-och systemvana samt goda kunskaper i Microsoft 365 som arbetsverktyg
  • Obehindrad i svenska och goda kunskaper i engelska, muntligt och skrift
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av SAP och SharePoint
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Som person är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Du har en god kommunikativ förmåga och kommer lätt överens med personer i din omgivning.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningtid
Plats: Skogås
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Receptionist, ekonomi, ekonomiassistent, adminstratör, heltid, direktrekrytering, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!