Rådgivare / Kundservice / Privatrådgivare till Sergel

Rådgivare / Kundservice / Privatrådgivare till Sergel

Söker du ett arbete där du får möjlighet att göra stor skillnad i andra människors liv? Arbetar du inom serviceyrket idag och vill ta nästa kliv i karriären? Sergel söker just nu serviceinriktade personer som är tillgängliga för start den 13:e juni. Hos Sergel får du möjlighet att växa i ett spännande företag och samtidigt göra stor förändring för andra människor!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sergel.

Om företagetSergel är en ledande leverantör inom kredithanteringstjänster i Norden och har ca 400 medarbetare fördelat i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Sergel är specialiserade inom Bank & Finans samt Telekom och har idag en marknadsledande spetskompetens inom båda dessa områden. Bolaget arbetar inom flera delar av kreditkedjan och erbjuder tjänster som kreditscoring, inkassohantering samt kommunikations- och meddelandelösningar.

För Sergel var 2021 ett oerhört starkt år där bolaget växte kraftigt. Nu är det dags för nästa nivå, där Sergel söker dig som vill vara med och utmana inkassobranschen med nya lösningar och synsätt på rådgivning.

Som bolag avser dem att skapa en positiv dialog kring skuldtyngda personers möjligheter och situationer. Sergel är ett värderingsstyrt företag som bryr sig om människorna dem möter. Hos dem möts du av en arbetsplats som präglas av personlighet, professionalism och engagemang. Här blir du en del av ett snabbrörligt team där du erbjuds möjlighet att växa och samtidigt som du gör skillnad för andra människor!

Du kommer att erbjudas en introduktion under fyra veckor för att skapa en förståelse för inkassoprocessen, Sergels arbetssätt och affärssystem. Du arbetar tillsammans med andra i ett team som värdesätter samarbete och präglas av att man har roligt på jobbet.

ArbetsuppgifterI rollen som rådgivare ingår du i teamet som kommer att arbeta målfokuserat med återvinning av äldre fordringar. Teamet har huvudfokus på att hitta långsiktiga och hållbara ekonomiska lösningar som leder till skuldfrihet. Den främsta arbetsuppgiften är att besvara inkommande samtal och därefter handlägga ärendet. Även att utföra administrativt arbete som att bearbeta teamets mejl och besvara kunder och privatpersoner via hemsidan ingår även i de dagliga arbetsuppgifterna. Ditt arbete följs upp kontinuerligt inom olika fokusområden i syfte att ständigt utveckla dig i rollen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis kundtjänst, handläggning och administration
  • God telefon, dator-och systemvana
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Erfarenhet av finansiell rådgivning exempelvis på bank är meriterande
  • Tidigare erfarenhet inom inkasso-, bank eller finansbranschen är meriterande
För att lyckas i rollen ser vi att du kommer in med en bra energi, har en stark känsla för kvalité och är en duktig problemlösare. Med ett stort fokus på service och effektivitet ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt. Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser att du har en positiv inställning till förändring och har modet att komma med egna idéer och ha förmågan att verkställa dessa.

Övrig information
Start: 13:e juni eller enligt överenskommelse
Plats: Adolf Fredriks Kyrkogata, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: rådgivning, rådgivare, kundtjänst, kundservice, kundbemötande, kunder, kund, Debt Collection Agent, inkassohandläggare, inkasso, betalningsärenden, finansiell rådgivning, ekonomi, affärssystem, administration, handläggning, kredit, kundtjänstmedarbetare, support, reskontra, inkassoärenden, bevakning, bevakningshandläggare, Stockholm, service, heltid, customer care agent, kundsupport, hötorget, city, Sergel, Sergel kredittjänster
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!