Pris- och avtalssupport / Koordinator / Administratör till Menigo

Pris- och avtalssupport / Koordinator / Administratör till Menigo

Har du tidigare erfarenhet av en koordinerande administrativ roll med kundkontakt? Vill du även vara med i en spännande organisation och vara en del av en ny avdelning? Menigo söker dig som trivs i en administrativ koordinerande roll!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till och med 31/8-2021. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Menigo. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företagetMenigo är en av Sveriges ledande helhetsleverantörer för alla som jobbar professionellt inom mat och dryck. De är i dagsläget på en spännande utvecklingsresa där de tagit fram en ny strategisk inriktning för företaget samtidigt som de påbörjar resan med att bli en tydligare del av en global koncern.

Menigo är en del av amerikanska Sysco, världens ledande foodservice-aktör, vilket ger dem tillgång till breda erfarenheter och kunskap så att de kan växa både på höjden och bredden. Menigo har kunniga, engagerade och nytänkande medarbetare spridda i landet på åtta orter från norr till söder för att finnas nära sina kunder. I rollen som pris- och avtalssupport ingår du i avdelningen Sales and Pricing Operations och arbetar nära ett team om ungefär sju medarbetare.

ArbetsuppgifterI rollen som pris- och avtalssupport ansvarar du för att förvalta löpande avtal genom att ta emot och återkoppla förfrågningar och ärenden från både kunder och säljorganisationen. Du arbetar med registrering och hantering av nya och befintliga avtal/anbud via uppdrag från sälj genom företagets interna CRM-verktyg samt en gemensam mailinbox. Vidare förser du kund och sälj, på ett effektivt och affärsmässigt sätt, med sortimentsförändringar, priser samt statistik. Därmed agerar du rådgivare mot sälj avseende ökad lönsamhet genom analys och förbättringsförslag. Vidare deltar du i prisjusteringsarbete enligt riktlinjer och tidsplan samt förbereder och tar fram underlag för prisaviseringar till kunder och sälj. Du arbetar även aktivt med täckningsbidrag och marginalkontroller för att säkerställa långsiktig lönsamhet. Slutligen tar du fram, uppdaterar och skickar statistik månadsvis till kund.

Formella krav
  • Erfarenhet av en koordinerande / administrativ roll med kundkontakt
  • Flytande i svenska, tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel, erfarenhet av att hantera större mängder data
  • Meriterande med bakgrund inom foodservice, dagligvaruhandeln eller detaljhandeln
För att lyckas i rollen som Pris- och avtalssupport på Menigo tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera och strukturera din dag med en förmåga att prioritera rätt saker för att hålla tidsramar och deadlines. Du är noggrann i ditt arbeta och är uppmärksam på detaljer samt upptäcker sådant andra ofta missar. Vidare ser vi att du är en kommunikativ person med en förmåga att hålla i flera kontakter samtidigt, internt som externt. Slutligen ser vi att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra då rollen innebär flera samarbetsytor internt.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Globen
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: koordinator, pris- och avtalssupport, support, säljkoordinator, försäljningskoordinator, administratör, administration, avtalssupport, avtalsansvarig, avtal, prissupport, säljstöd, sales and pricing, foodservice, dagligvaruhandeln, heltid, Stockholm, Menigo
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!