Post-trade Client Relationship & Services / Risk Management / Finance

Post-trade Client Relationship & Services / Risk Management / Finance

Har du intresse för finans och vill arbeta i ett växande företag med start up-själ i en klientnära roll där du formar dina egna framgångar? Då ska du läsa vidare om den här karriärmöjligheten i ett växande internationellt företag i finansbranschen - TriOptima.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TriOptima.

Om företagetTriOptima är i grunden ett svenskt Fintech-bolag som levererar lösningar för att reducera och hantera risk i handel med OTC-derivat. Idag ägs TriOptima av ett amerikanskt bolag som heter CME Group, ett multinationellt bolag med omkring 6000 anställda världen över. Huvudkontoret för TriOptima är baserat i Stockholm där centrala funktioner, utvecklingsavdelningen och Service Management finns. TriOptima har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore och Tokyo. Deras kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer. TriOptima grundades som ett start-up i Stockholm och har idag cirka 160 anställda på Stockholmskontoret.

TriOptima söker dig som vill arbeta i ett växande och innovativt bolag i finansbranchen. Företaget rekryterar en Post-trade Client Relationship & Services till en kundinriktad och teknisk roll där du arbetar nära utvecklare och säljare internt och samt ansvarar för den dagliga kontakten med företagets kunder av internationella banker och finansiella aktörer. Som anställd erbjuds du en stimulerande arbetsroll i en internationell och högteknologisk miljö där du dagligen kommunicerar med kunder och kollegor över hela världen.

ArbetsuppgifterTeamen är uppdelade efter företagets produkt- och tjänsteportfölj och de finns representerade på samtliga kontor - vilket erbjuder en rörlighet inom företaget som är unik. Som Post-trade Client Relationship & Services kommer du att tillhöra ett av TriOptimas Service Management Team, där ditt arbete präglas av en kundnära roll med utrymme för analytiskt arbete och skräddarsydda lösningar mot främst investmentbanker där majoriteten finns utomlands. I rollen arbetar du med hela kundresan från onboarding av nya kunder till att kontinuerligt se till att företagets kunder får ut den mesta nyttan av tjänsten. Du ser även till att kundernas affärsdata sätts upp på plattformen samt att du fungerar som en länk mellan våra kunder och produktutveckling.

Rollens bredd ger möjligheter till utveckling inom det område som passar dig bäst, oavsett om det är kundkontakt, produktutveckling eller andra förgreningar inom finans och teknik. På TriOptima uppmuntras all form av personlig vidareutveckling och företaget ser positivt på initiativtagande, utbildning och utmaningar. I rådande tillväxttakt finns stora möjligheter att växa med och i bolaget.

Som Post-trade Client Relationship & Services samarbetar du nära dina kollegor på London-, New York-, Singapore- och Tokyokontoren. Bolaget värdesätter platta strukturer och utbyten mellan de olika kontoren och det finns därför goda möjligheter för dig att få göra längre eller kortare utbyten till något av TriOptimas andra kontor.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Har civilingenjörsexamen eller civilekonom med inriktning finans eller motsvarande erfarenhet
  • Är i slutet av din utbildning eller i början av din karriär
  • Har erfarenhet eller intresse för finans
  • Har erfarenhet av servicerelaterat arbete
  • Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska
Som person är du analytisk, kommunikativ och driven med ett stort intresse för finans. Du trivs med att samarbeta med kollegor och leverera arbete av hög kvalite. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och ett högt tempo för att ge kunderna bästa möjliga service och produktupplevelse. TriOptima är "the good guys in finance".

Övrig information
OBSERVERA: Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev på engelska samt betyg från universitet.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: derivat, OTC, swap, Interest rate swaps, CDS, FX, commodities, credit risk management, SQL, nyutexaminerad, civilingenjör, industriell ekonomi, Stockholm, Client Manager, finans, finansiell, matematik, finansbranschen, heltid, IT, data, ingenjör, civilekonom, finance, fin-tech, fintech, finance technology, finansiella intrument, investment banking
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!