Partner Manager

Partner Manager

Har du erfarenhet av att skapa långsiktiga affärsrelationer och har tidigare erfarenhet av B2B? Har du erfarenhet av mjukvara eller andra produktområden?

Om företagetFuture Group är distributör av mjukvara från leverantören Autodesk, som är ett världsledande programvaruföretag vars design- och konstruktionsprogram används inom branscher som byggnation, tillverkning, infrastruktur samt film- och spelproduktion.

Future Group är ett finskt privatägt företag med verksamhet i över 20 europeiska länder och ansvarar för programvarudistribution, återförsäljarrekrytering, support och kanalutveckling. Med unika tjänster, verktyg och ett engagerat partnerteam ser de till att addera värde till sina partners verksamhet. Företagets omsättning växte till nästan 150 m€ på sista räkenskapsperioden och fortsätter framrika tillväxten.

ArbetsuppgifterI rollen som Partner Manager ansvarar du för ett antal större partners. Du agerar första kontakt vad gäller affärsplanering och utveckling av dina partners. Dina arbetsuppgifter består av att ge dina partners säljstöd och följa upp deras arbete. Ute hos dina partners håller du presentationer och genomför en lägeskontroll genom att tolka försäljningssiffror. Du ansvarar för partnersutveckling och att nya partners introduceras.

I slutet på året hjälper du dina partners att upprätta en affärsplanering som mynnar ut i aktiviteter. Målet med ditt arbete är att få dina partners framgångsrika.

Du kommer att ingå i Partner Manager-teamet som för närvarande består av 7 personer som arbetar i Finland, Danmark, Norge, England, Frankrike, Slovakien och i Sverige. Dina partners kommer huvudsakligen att vara i Skandinavien.

Formella krav
  • Du har 3-5 år erfarenhet av B2B
  • Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
  • Du behärskar svenska och engelska både i tal och skift, andra skandinaviska språk är meriterande.
I rollen som partner manager träffar du befintliga kunder, därför behöver du ha en mycket god känsla för kundvård och att skapa professionella relationer. Du är lösningsorienterad och tar enkelt kontakt med nya människor. Ditt arbete driver du framåt genom att du är prestationsinriktad och har förståelse för affärsutveckling. Då du ofta tar hjälp inom organisationen av andra avdelningar är det viktigt att du är bra på samarbete.

Övrig information
* Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Future.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Enligt överenskommelse. Göteborg, Köpenhamn eller Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.