Orderadministratör / Produktionskoordinator / Logistikadministratör

Orderadministratör / Produktionskoordinator / Logistikadministratör

Trivs du med att arbeta inom en koordinerande roll? Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom inköp, logistik eller order? Hos detta företag erbjuds du en bred administrativ och koordinerande roll där du får möjligheten att ta eget ansvar och arbeta tätt med övriga kollegor.

Om företagetFöretaget är en svensk leverantör av lyftutrustning för produkthantering till industri, handel och pharma. De säljer även utrustning till återförsäljare samt till flygplatser både inom Sverige och internationellt. Lyftutrustningen ersätter manuella lyft och möjliggör att företag kan skapa en bättre arbetsmiljö och reducera förslitningsskador. Företaget har en gedigen erfarenhet av tryckluftsdrivna lyfthjälpmedel där lösningarna skräddarsys efter kunders behov. De har kontor, produktion och lager i norra delarna av Stockholm och här arbetar ett 30-tal anställda tätt tillsammans med försäljning, utveckling och produktion. Företagskulturen är familjär, präglas av en stark gemenskap och en vilja av att komma framåt tillsammans.

ArbetsuppgifterI rollen som produktionskoordinator arbetar du huvudsakligen med planering av order och produktion samt leveransplanering. Detta innebär att du följer upp de inneliggande order som är aktuella samt nya tillkommande orders, du ser över den tid som behövs för produktion och kan därefter planera för leverans. Detta gör du genom att skapa tillverkningsorder i företagets interna kundorderregister och kontrollerar även att detaljer för produktionen ser ut att stämma. Du har ett ansvar för dialogen gentemot bolagets kunder gällande tidsplaner, både om tidsplanerna behöver revideras eller om ordern kommer levereras i tid. Därtill kan det tillkomma övriga administrativa uppgifter såsom lagerhantering, beställning av standarddelar från huvudleverantör, inköp av kontorsmaterial och stötta interna kollegor.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet från administrativt/koordinerande arbete, stort plus om du har erfarenhet av inköp, order eller logistik
  • System- och datorvana
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
För att trivas i rollen har du en positiv inställning och motiveras av att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt där du ser till att du har information som krävs för att utföra dina uppgifter. Du tar egna initiativ och trivs med varierande arbetsuppgifter. Då du i rollen har många såväl interna och externa kontakter ser vi att du är kommunikativ och socialt säker och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vi tror även att du har förmågan att arbeta strukturerat och van att omprioritera ditt arbete löpande.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 12 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till en anställning hos företaget efter konsutluppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Omgående
Plats: Järfälla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.