Orderadministratör / Orderhantering / Leverantörsreskontra / Celltech

Orderadministratör / Orderhantering / Leverantörsreskontra / Celltech

Har du erfarenhet av orderhantering och trivs i en roll där du får ta stort eget ansvar för ditt arbete? I den här rollen erbjuds du ett brett ansvarsområde där du får arbeta både med orderhantering och ekonomi.

Om företagetCelltech är Nordens ledande batterileverantör för professionella användare och kunder. De arbetar nära sina kunder och samarbetspartners och utvecklar tillsammans batterier och batterisystem för alla typer av applikationer. Celltech grundades i Sverige och finns idag representerat i hela Norden samt i Kina.

ArbetsuppgifterSom orderadministratör arbetar du huvudsakligen med orderregistrering, orderbevakning, underhåll av logistiken, inköp samt hantering av leverantörsfakturor. I dina arbetsuppgifter ingår att registrera och bevaka kundordrar i systemet M3 och koordinering och logistik gällande leverans och transport. I rollen ansvarar du för inköp och anskaffning av produkter och i rollen ingår arbete med leverantörsreskontra.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande med eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik eller ekonomi
  • Minst två års erfarenhet från en liknande roll inom orderhantering, gärna med inslag av ekonomi
  • Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem. Meriterande om du har erfarenhet av M3 (Movex)
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande om du tidigare arbetat med import och haft kontakt med tullsupport
För att trivas i rollen är du noggrann och är duktig på att strukturera och organisera ditt arbete. Då rollen innebär ett stort ansvar ser vi att du tar stort ägandeskap och ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att hitta alternativa lösningar på problem som uppstår och du är en lagspelare som trivs med att arbeta i tätt samarbete med dina kollegor och stöttar andra när det behövs.

Övrig information
* Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Celltech har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: order, orderhantering, orderadministratör, orderbevakning, ekonomi, ekonomiassistent, leverantörsfakturor, leverantörsreskontra, heltid, stockholm, leverans, logistik, inköp, movex, m3, orderregistrering
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.