Operativ inköpare till Silex Microsystems

Operativ inköpare till Silex Microsystems

Har du erfarenhet av rollen som operativ inköpare och söker en ny utmaning? Silex Microsystems söker just nu en operativ inköpare till sitt Supply Chain team där du får möjligheten att ta stort ansvar i ditt arbete!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Silex Microsystems har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Silex Microsystems en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetSilex Microsystems är ett företag i teknikens absoluta frontlinje som tillverkar mekaniska och elektriska system i mikroskala. Företaget levererar i dag produkter som alla är skräddarsydda för deras kunder och används i allt från medicinteknik, telekom, fordonsindustrin och konsumentprodukter. Silex Microsystems tillhör en av de absolut främsta fristående tillverkare av MEMS i världen med huvudkontor och fabrik i Järfälla. Silex grundades år 2000 och omsätter idag ca 900 Mkr och har över 300 anställda.

ArbetsuppgifterI rollen som operativ inköpare spelar du en viktig roll för organisationen. Du har ansvar för planering, styrning och inköp av förbrukningsmaterial. Det inkluderar extern service, bevakning av inleveranser, daglig problemlösning gällande beställningar och leveranser, underhåll av grunddata i ERP-system samt att ta fram statistik från Silex affärssystem, Monitor. Vidare hanterar du även frågor kring tull och transport samt underhåller och utvecklar långsiktiga relationer med leverantörer. Det förekommer även identifiering och uppsättning av nya leverantörer där du bistår med prisförhandling.

Andra arbetsuppgifter som förekommer är bland annat att vid behov ge stöd och back-up till godsmottagning, packning och skeppning samt att stötta vid inventering och utveckla samt effektivisera inköps- och logistikprocesser inom företaget.

Formella krav
  • Minst tre års erfarenhet som operativ inköpare
  • Erfarenhet av att arbeta i ett ERP system
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
För att trivas i rollen är du självgående och en person som tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Du är öppen och trivs med att samarbeta med andra människor. Då du har breda kontaktytor både internt och externt är du kommunikativ och relationsskapande. Slutligen är du strukturerad och noggrann utan att fastna vid detaljer.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ERP, operativ inköpare, extern service, inköp- och logistikprocess, konsultuppdrag, heltid, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!