Onsite-tekniker / 1st line / Servicedesk / IT-support / Atea

Onsite-tekniker / 1st line / Servicedesk / IT-support / Atea

Har du en fallenhet för IT och vill arbeta som onsite-tekniker? Drivs du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och få stort eget ansvar? Då är denna roll något för dig!

Om företagetAtea är det svenska landslaget inom IT-infrastruktur och har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med och bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. För Atea är det därför viktigt att du, liksom Atea, lever efter dessa värderingar.

ArbetsuppgifterI rollen som onsite-tekniker ansvarar du för olika ärenden ute hos Ateas kunder i Stockholmsområdet för att hantera, leverera och installera IT-utrustning med utgångspunkt från kontoret i Kista. Du hanterar de problem som uppstår kopplade till mjukvara och främst då inom Windows 7-10. I denna roll arbetar du även med felavhjälpning på plats. Skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungera som förväntat åker du ut till kund och ger support. Du arbetar dagligen i Ateas eller kundernas ärendehanteringssystem där alla ärenden som hanteras ska avrapporteras. Du arbetar kontorstider och är anställd som konsult via Bravura.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna med IT/teknikinriktning
  • Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta på en supportavdelning/kundservice och med onsite- support
  • Mjukvaruerfarenhet inom Windows 7-10 och kunskap inom ramverket ITIL
  • God förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
  • Körkort B
Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du- och löser de problem samt utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vi ser även att du samarbetar väl och strävar efter att finnas till hands för kollegor såväl som för kunder. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.

Övrig information
* Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Atea. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kista, norr om Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, teknisk support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, installationer, onsite, servicedesk, helpdesk, drift, Stockholm, heltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.