On-site tekniker till IT-företag

On-site tekniker till IT-företag

Har du en fallenhet för IT och vill arbeta som on-site tekniker? Drivs du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och få stort eget ansvar? Då är denna roll något för dig!

Om företagetFöretaget är en innovativ och rådgivande IT-leverantör inom central infrastruktur, klienthantering, licens samt utskriftslösningar med tillhörande mjukvaror och tjänster. De har specialiserat sig på att lösa kunders behov av produkter, ge tekniskt stöd och leverera tjänster inom IT. Där en del är att designa, leverera och drifta nätverk och nätverkssäkerhet. Företaget har certifierade konsulter från de ledande IT-tillverkarna. De är en partner som ger professionell avlastning och rådgivning inom IT.

ArbetsuppgifterI rollen som on-site tekniker kommer du vara ute hos företagets kunder i Stockholmsområdet för att hantera, leverera och installera IT-utrustning. Du arbetar även med felavhjälpning på plats. Skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat åker du ut till kund och ger support. Du arbetar dagligen i företagets eller kundernas ärendehanteringssystem där alla ärenden som hanteras ska avrapporteras.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna med IT/teknikinriktning
  • Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta på en supportavdelning/kundservice och med on-site support
  • God förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
  • Körkort B och tillgång till egen bil
Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du och löser de problem samt utmaningar du stöter på. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vi ser att du på ett prestigelöst sätt dig an ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

* Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, Support, Teknisk Support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, installationer, onsite, servicedesk, helpdesk, drift, Stockholm, Heltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.