Office Manager till Stockholmsregionens Försäkring och S:t Erik Försäkring

Office Manager till Stockholmsregionens Försäkring och S:t Erik Försäkring

Är du en driven och initiativrik person som trivs i självständig roll med varierade arbetsuppgifter? Här får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter inom två kommunala försäkringsföretag som arbetar för kommuner och dess invånare i Stockholmsregionen.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stockholmsregionens Försäkring och S:t Erik Försäkring. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företagetStockholmsregionens Försäkring AB (SRF) ägs av 21 kommuner i Stockholms län och ska med försäkringslösningar och kompetens inom skadehantering och skadeförebyggande arbete bidra till att minska skaderisker och skadekostnader för kommuner i Stockholmsregionen. SRF försäkrar flera delar i kommunernas verksamhet, inklusive fastigheter och fordon, vidare hjälper de även kommunerna med skadeservice, rådgivning inom försäkring och stöd i det skadeförebyggande arbetet. SRF:s övergripande mål är att bidra till säkra kommuner och minskade skadekostnader.
S:t Erik Försäkrings AB (SEF) ingår i koncernen Stockholm Stadshus AB som är en del av Stockholm stad. Bolaget försäkrar endast verksamhet som bedrivs av Stockholm stad eller närstående bolag. SEF arbetar för att Stockholm Stad ska ha högt riskmedvetande och säkerhetstänkande i syfte att förebygga skador och minimera försäkringskostnader.

De två företagen delar kontorslokaler i centrala Stockholm.

ArbetsuppgifterI den här rollen har du ett helhetsansvar för de delade kontorslokalerna. I rollen som Office manager är du ansiktet utåt mot bolagens besökare på ett vänligt, engagerat och professionellt sätt. I rollen ingår att skapa en trivsam arbetsplats samt att du arbetar för att skapa fungerande rutiner och förberedelser gällande kontorsservice och administrativa arbetsuppgifter. Andra exempel på uppgifter kan vara att hantera inkommande ärenden, posthantering, ordna inför olika typer av möten/event på kontoret, ha kontakt med städbolag och fastighetsägare samt andra externa parter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Arbetslivserfarenhet av en koordinerande arbetsroll, exempelvis som administratör, receptionist och/eller VD assistent
  • God system- och datorvana i Officepaketet
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Vi söker dig som trivs med att ge god service och sprida glädje till såväl besökare som kollegor. Du motiveras av att möta olika typer av personer och är trygg i kontakten med nya människor. Du trivs med variation och förändring samt arbetar prestigelöst, lösningsorienterat, noggrant och strukturerat i växlande tempo. I rollen ingår det mycket självständigt arbete och det är därför viktigt att du är självgående och har lätt för att ta egna initiativ. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!