Office Coordinator / receptionist till internationellt företag

Office Coordinator / receptionist till internationellt företag

Vill du bli en viktig del inom ett internationellt företag som är världsledande i sin bransch? Är du strukturerad och initiativtagande och trivs i en roll med högt och lågt, där den ena dagen aldrig är den andra lik? Då är det dig vi söker för rollen som Office Coordinator.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid, tillsvidare. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos det här kundföretaget.

Om företagetFöretaget är ett internationellt tillverkande företag som är världsledande inom sin bransch. Det finns verksamt i över 22 länder med huvudkontor i USA. Sverigekontoret utgör basen för den nordiska marknaden.

ArbetsuppgifterSom Office Coordinator har du en central och viktig roll med syftet att få det dagliga på kontoret att fungera framgångsrikt. I rollen ansvarar du för kontorsservice där du stöttar dina kollegor med olika typer av administrativa ärenden. Du har det yttersta ansvaret före företagets växel samt reception samt säkerställer att kontorets gemensamma ytor ser representativa ut. Till dina dagliga arbetsuppgifter hör även att ta hand om posten, fakturering, hantera företagsbilar, samt inköp av exempelvis kontorsmaterial och dylikt. Du är även kunnig i företagets resebokningstjänst där du guidar dina kollegor vid behov.
Många rutiner kopplat till arbetet i receptionen är på plats men du förväntas vara initiativrik och arbeta fram välfungerande rutiner och processer.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet av en serviceorienterad roll såsom receptionist eller Office Coordinator, föredragsvis i internationell miljö
  • Grundläggande kunskaper i Excel är en fördel
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska
  • Meriterande med erfarenhet av arbete i SAP
För att lyckas i rollen som kontorsassistent är du en "doer" som trivs i en föränderlig arbetsmiljö med ett högt tempo. Det kan ofta uppstå saker med kort varsel varför vi söker dig som är van att hantera uppgifter ad-hoc.
Som person är du nyfiken och social, eftersom du kommer vara en stöttepelare gentemot dina kollegor har du även ett utpräglat servicetänk och är ansvarstagande då du vill leverera ett resultat. Din vardag kommer att variera och innehålla olika arbetsuppgifter vilket gör att du har ett prestigelöst förhållningssätt där du kan arbeta med arbetsuppgifter som spänner från högt till lågt. Du ser vad som behöver göras och strukturerar och organiserar detta så inga detaljer glöms bort. Du är ensam ansvarig för service och administration varför det är viktigt att du trivs i en självständig roll där du förutsätts ta egna initiativ.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse, men så snart som möjligt
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: reception, receptionist, service, internservice, Office Coordinator, administration, SAP
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!