Norsktalande kundtjänstmedarbetare till Goodyear

Norsktalande kundtjänstmedarbetare till Goodyear

Är du norsktalande och har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst? Drivs du av att ge förstklassig kundservice? Vill du ingå i ett sammansvetsat team i ett stabilt internationellt företag där du får möjlighet att klättra på karriärstegen? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Goodyear.

Om företaget

Goodyear är ett av världens största däckföretag med ca 72,000 anställda och har produktion på 57 platser i 23 länder runt om i världen. Goodyear Nordic marknadsför framgångsrikt och säljer däck i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. I dagsläget finns ca 150 anställda medarbetare i Norden. För mer information om Goodyear och deras produkter besök: www.goodyear.com/corporate

Arbetsuppgifter

I denna roll blir du en del av kundtjänstavdelningen som arbetar med service och support till kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. I rollen som avancerad kundtjänstmedarbetare hos Goodyear ingår du i ett team som ansvarar för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mejl från återförsäljare och kunder inom Sverige, Norge, Danmark och Finland. Dina arbetsuppgifter är att informera, guida och till viss del också sälja in Goodyears produkter utifrån kundens önskemål och behov. Arbetet är fartfyllt och du kommer att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt som att ge service över telefon, lägga ordrar, reklamera, logistik, planering och problemlösning. Du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team om åtta personer och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.

* Informera och guida kunder samt sälja in Goodyears produkter
* Hjälpa kunder via telefon
* Lägga ordrar, reklamera, logistik och planering

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Mycket goda kunskaper i svenska och norska, både i tal och skrift
* Tidigare erfarenhet inom service samt god vana att hantera kundkontakter via telefon
* Kunskaper i Excel
* Erfarenheter av att arbeta i SAP är meriterande

För att passa i rollen som avancerad kundtjänstmedarbetare hos Goodyear ser vi att du som person är energisk, flexibel, självständig och stresstålig. För att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna är du strukturerad och analytiskt lagd. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och förstår vikten av att leverera förstklassig kundservice. Du värdesätter också en god kollegial gemenskap och kan konsten att samarbeta på hög nivå.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, B2B, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Goodyear, däck, bil, avancerad, Stockholm, omgående, norska, finska, danska, customer support

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 24 jan 2023 (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.