Norsktalande kundtjänstmedarbetare / 1st & 2nd line Support till Palette

Norsktalande kundtjänstmedarbetare / 1st & 2nd line Support till Palette

Är du en person som nyfiket tar dig an utmaningar och är en problemlösare av rang? Talar du norska och brinner för kundservice? Vi söker dig som vill arbeta som 1st & 2nd line Support på ett expanderande internationellt företag.

Om företagetPalette är marknadsledande i Norden på att automatisera processen från inköp till betalning med deras egenutvecklade produkt PaletteArena. De hjälper cirka 3500 kunder över hela världen länder att koppla ihop inköp, fakturor och avtal. Palette har över 90% nöjda kunder som rekommenderar deras produkter till andra samt anser att det var en väl värd investering. I Sverige har företaget 100 medarbetare på tre orter med huvudkontoret placerat i Stockholm.

Palette har tidigare haft lokala supportteam men skapar nu en global supportorganisation för alla Palettes marknader. Vi letar nu efter en medarbetare som i första hand hanterar ärenden från norska kunder, men vid behov även ärenden för svenska och engelsktalande kunder. Företagskulturen präglas av korta beslutsvägar och öppenhet för idéer från medarbetare.

ArbetsuppgifterI rollen ingår du i teamet om sex personer där du främst arbetar med problemlösning och support gällande företagets egenutvecklade system, PaletteArena. Du hanterar ärenden via e-post och telefon som registreras av kunder och partners i Palettes ärendehanteringssystem. De ärenden som kommer in är av olika komplexitet och kan innebära arbete med såväl applikationen som bakomliggande system såsom Microsoft SQL. Utöver våra egna produkter supporterar vi tolkningsprogramvaror från ReadSoft/Kofax. Tillsammans med teamet har ni ett gemensamt ansvar för att alla ärenden hanteras i tid och med en hög servicenivå. Förutom support hanterar teamet mindre konsultuppdrag, som till exempel utbildningar i systemet.

Formella krav
  • Flytande norska i såväl tal som skrift
  • Eftergymnasial utbildning är meriterande
  • God förståelse och intresse för ekonomi
  • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom support av mjukvara är meriterande
För att trivas i rollen är du en initiativtagande person som ständigt vill utvecklas och lära dig nya saker. Du har en stark servicekänsla och sätter stort värde att hjälpa både kunder och kollegor. Vidare är du nyfiken, öppen och har ett stort engagemang. Du motiveras av att agera problemlösare och har intresset att fördjupa dig i problem av varierande komplexitet. Vi ser att du är kommunikativ och social samt att du trivs med rådgivande ansvar samt är duktig på att anpassa din kommunikation efter person och situation.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, support, 1st line, 2nd line, teknisk support, teknik, IT, service, helpdesk, servicedesk, kundtjänstmedarbetare, kundsupport, norska, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.