Logistikplanerare / Supply Chain / IT ansvarig

Logistikplanerare / Supply Chain / IT ansvarig

Är du intresserad av IT? Har du tidigare erfarenhet som logistikplanerare? Vi söker nu en logistikplanerare med IT-ansvar inom operationsavdelningen till Sievert AB.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sievert AB.

Om företagetSievert AB är världsledande inom utveckling av högkvalitativa värmeverktyg för professionella användare. Varumärket och företaget Sievert har funnits i över 130 år och jobbar idag tillsammans med internationella kunder i mer än 50 länder. Här finns med andra ord över 130 år av erfarenhet, decennier av teknisk support och diskussioner med användare för att ta fram de allra bästa värmeverktygen. Sievert-gruppen består av Sievert AB i Sverige, produktion i Estland och försäljningsenheter i Tyskland, Belgien, England, Italien och USA. Företaget ingår i Rothenberger-koncernen med huvudkontor i Tyskland.

ArbetsuppgifterI rollen som Supply Chain och IT-ansvarig ansvarar du för samordning och övervakning av logistiken för samtliga aspekter av Supply Chain för att säkerställa produktflödet. Du kommer i rollen ha ansvar för ett antal leverantörer där du säkerställer planering och leverans i de dagliga logistikflödena. Du hanterar även processer för inköp, frakt och lager. Vidare har du ansvar för prognostisering och rapportering av Sievert Operations KPI:er där du veckovis och månadsvis tar fram och analyserar exempelvis leveransprestanda, ledtider och lagervärde. I rollen har du daglig kommunikation med både externa och interna kontakter, både inom Sverige och utomlands. Vidare ansvarar du för förbättringsprojekt relaterade till IT. Du hanterar, förbättrar och effektiviserar systemprocesser i ERP systemet MS Dynamics NAV. Du rapporterar direkt till Operations Manager.

Formella krav
  • 2-5 års arbetslivserfarenhet av logistikplanering
  • Eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik eller teknisk inriktning
  • Stort IT-intresse
  • Erfarenhet av arbete i ERP-system exempelvis Microsoft Dynamics NAV, SAP
  • Goda kunskaper i Excel
  • Svenska och engelska i tal och skift
Meriterande
* Erfarenhet av arbete i projekt alternativ lett egna projekt

Då du i rollen har mycket kontaktytor ställer det krav på god samarbetsförmåga och du trivs i en roll med mycket externa och interna kontakter. Vidare trivs du med att arbeta självständigt då du i rollen förväntas ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Därtill kommer du i rollen ansvara för att ta fram KPI:er och analysera, vilket ställer krav på en god analytisk förmåga.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supply Chain Management, logistik, IT, logistics, ERP, Dynamics NAV, produktflöde, logistikprocesser
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!