Logistikassistent till Rekal

Logistikassistent till Rekal

Har du erfarenhet av transport och logistik och trivs med högt tempo? Här erbjuds du en varierad och fartfylld vardag i en roll där du får bevaka och hålla god kvalitet i flödena i en organisation som är i stark tillväxt.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Rekal har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Rekal en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetRekal har sedan 1987 försett professionella användare inom storkök, restauranger, hotell och sjukvårdssektorn med rengörings- och desinfektionssystem. Idag är de ett av Sveriges ledande företag i branschen, deras kompetens och miljöinriktning har fört dem till en position som marknadsledare på den offentliga sektorn. Inom den privata sektorn är de under stark expansion, där de idag har avtal med flera restaurang-, hotell och cateringkedjor.

Med en hög tillväxt och framfart på marknaden söker de nu operativ inköpare som skall komplettera befintliga teamet. Idag är de 75 anställda med produktion, lager och kontor i Gnesta.

ArbetsuppgifterI den här rollen assisterar du logistikchef samt arbetsledning på lagret i alla förekommande processer. Du har bra koll på affärs-, lager- samt transportsystem. Du bevakar och hanterar transportbokningar och avgångar med högsta leveranssäkerhet som mål.
  • Jobbar tvärfunktionellt för smidigaste flöde samt högsta informationsnivå mellan inköp, lager och kundtjänst
  • Orderbevakar in- och utleveranser genom rutinmässig spårning och informationsförfrågan
  • Bearbetar leveranshinder och bidrar till hög kvalitet på kund- och artikeldata
  • Informerar och svarar på frågor från kunder, säljare och transportörer
  • Bevakar att kundlöften samt avtal infrias
  • Bidrar med taktiska lösningar i bristsituationer
  • Avvikelserapport och reklamation till transportörer
  • Hantering av exportorder
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Du har tidigare arbetat inom lager och transport som logistikassistent, trafikledare, lager eller liknande där du har erfarenhet av lagerdrift samt transportbokningar.
  • Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
  • Du är van användare av Office 365
För att trivas i rollen uppskattar du ett högt tempo och tycker om att ha mycket att göra. Vidare har du en vilja att ta dig an och lösa problem som kan uppstå och är initiativtagande och självgående i ditt arbetssätt. Du är öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte av nya utmaningar och vid behov kan du ändra ditt synsätt och förhållningssätt och kan prioritera rätt saker.

Övrig information
Start: omgående
Plats: Gnesta
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: lager, logistik, logistikassistent, administratör, gods, lagerhållning, supply chain, koordinator, heltid, Gnesta,
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!