Lager / Inköp / Logistik / Administratör till Koenig & Bauer Coding

Lager / Inköp / Logistik / Administratör till Koenig & Bauer Coding

Är du en självgående person med ett intresse för logistik? Vill du dessutom arbeta i en varierande roll med stort eget ansvar? Hos Koenig & Bauer Coding erbjuds du en spännande och omväxlande roll som du har möjlighet att utveckla och forma framöver.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Koenig & Bauer Coding.

Om företagetKoenig & Bauer Coding tillhör den tyska koncernen Koenig & Bauer och är ett ledande företag inom industriella märkningssystem. Deras långa erfarenhet och starka engagemang för utveckling inom industriell märkning ger kunden den trygghet de behöver för optimal produktkvalitet, support och service tillsammans med rådgivning - även för framtidens märkkrav. Med en kultur som bygger på kundengagemang ser Koenig & Bauer Coding idéer och förbättringar som en chans att utvecklas, för att erbjuda sina kunder ännu bättre service och support.

Koenig & Bauer Coding ser inte sina medarbetare som resurser, utan snarare som individer vars kompetens och färdigheter utgör en stor värdekälla för företaget. Koenig & Bauer Coding särskiljer sig genom sina professionella kvalifikationer och engagemang. Förmågan att erbjuda sina medarbetare kontinuerliga utvecklingsmöjligheter, och stötta dem utifrån deras individuella styrkor, är en nyckelinvestering i företagets framtid.

Läs mer om företaget här: https://coding.koenig-bauer.com/se/coding-systems/

ArbetsuppgifterSom lageradministratör har du en bred och varierande roll på företaget. Det innefattar fokus på flera delar såsom inköp, försäljning, leverans- och lagerflöde. Dina arbetsuppgifter är varierande då du arbetar med inköp av lagervaror samt samarbetar med säljavdelningen för att bekräfta order mot kund. Du har löpande dialog med interna såväl som externa kontakter som kunder, leverantörer samt speditörer. Slutligen tillkommer det även ett lageransvar för plockning och packning av order samt in- och utgående leveranser.

Du säkerställer kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och affärssystemet. Därtill arbetar du löpande med förbättringsarbete och uppmuntras bidra med idéer om utveckling av arbetsuppgifter och arbetssätt. Du har i rollen möjligheten att utveckla och forma din arbetsroll. Teamet på arbetsplatsen består idag av 10 personer och ni har ett nära samarbete i det dagliga arbetet.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Minst ett års erfarenhet av inköp, logistik och/eller lager
  • Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Visma Administration 2000 alternativt liknande system
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • B-körkort
För att trivas i rollen motiveras du av att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt och ser till att du har information som krävs för att utföra dina uppgifter. Du tar egna initiativ och motiveras av att påverka, utveckla och sätta igång egna projekt. Vidare ser du inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs och du trivs med varierande arbetsuppgifter. Slutligen är du noggrann i ditt arbete och har förmågan att skapa och behålla struktur.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Skarpnäck, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, administration, service, kundservice, support, kundsupport, inköp, inköpsadministration, lager, lagermedarbetare, försäljning, säljare, heltid, Stockholm, Skarpnäck, Visma administration, omgående
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!