Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Vill du ta nästa steg i karriären som kundtjänstmedarbetare på ett spännande internationellt företag med kundservice i världsklass? Är du dessutom en strukturerad person med som motiveras av ett varierade arbetsuppgifter och arbetstider?

Om företagetBravura söker för kunds räkning en kundtjänstmedarbetare till ett internationellt företag med kontor i 50 länder världen över. Företaget är specialiserade på tempererade transporter och har som primärt kunder inom läkemedelsbranschen. Deras vision är att förbättra den globala hälsan och genomför därför logistikprocesser i världsklass genom att ha erfaren personal, globala kontor världen över samt bred marknadskompetens. Vidare säkerställer de optimal hantering, transport och leverans av vitala hälsoprodukter.

ArbetsuppgifterSom kundtjänstmedarbetare på företaget ingår du i ett team på cirka 30 personer. Du får i rollen en gedigen upplärning och arbetar tätt tillsammans med andra i teamet under din upplärningsperiod. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot samtal och mail från kunder gällande bokningar av transporter. Vidare beräknar du hur mycket förpackningsmaterial som krävs, hur varan ska transporteras samt förbereder och märker upp transportvarorna inför flygtransport. Du hjälper även kunder med tulldokumenten och kommunicerar med marknadstransportören som sedan åker ut och hämtar försändelsen. I rollen ingår även ansvar för att göra flygbokningar, förtullning och sedan uppföljning av transporten.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna sträcker sig mellan 06.00-22.30. Du arbetar varierade tider och passen är mellan sju till åtta timmar. Det är vanligt att medarbetarna byter tider sinsemellan vilket gör att ditt schema blir flexibelt.

Formella krav
  • Erfarenhet av att arbeta med telefon och mail som främsta kommunikationsverktyg
  • Erfarenhet av kundtjänstroll är meriterande
  • Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
  • Körkort är ett krav
I den här rekryteringsprocessen fokuserar vi mer på personliga egenskaper än tidigare arbetslivserfarenhet. Rollen kräver att du är strukturerad och noggrann då mycket dokumentation ska utföras och det är många viktiga kunder du arbetar mot. Som person ser vi även att du är flexibel och prestigelös då du kommer ha flertalet olika ärenden parallellt. Du samarbetar mycket med dina kollegor men kommer efter en tid behöva ta stort ansvar för ditt eget arbete, vi ser därför att du en självgående och initiativtagande person som inte räds att ta viktiga beslut.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Arlandastad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, service, läkemedel, telefon, mail, kommunikation, körkort, skift, Stockholm, heltid, tillsvidare
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.