Kundtjänst / säljare / support till Eigenbrodt

Kundtjänst / säljare / support till Eigenbrodt

Drivs du av att arbeta i en varierande roll som innefattar kundservice, försäljning och support? Har du dessutom tidigare erfarenhet av försäljning och att ge förstklassig service? På Eigenbrodt erbjuds du en spännande roll på ett företag som fokuserar på kvalitet och kundnöjdhet!

Om företagetEigenbrodt AB säljer högkvalitativa produkter och lösningar till en bred kundbas. Eigenbrodts medarbetare är företagets viktigaste tillgång och tillsammans säkerställer man att det som levereras håller världsklass hela vägen. För Eigenbrodt är kvalitet, engagemang och hållbarhet mycket viktiga ingredienser i erbjudandet.

Företagets uppgift är att se till att öka kunders konkurrenskraft i alla lägen. Eigenbrodt är med från idé till färdig produkt och stöttar kunders absoluta framgång. Eigenbrodt AB är en del av Axel Johnson International, en privatägd svensk industrigrupp som består av mer än 90 bolag i 25 länder, med en omsättning på 750 miljoner EUR. Axel Johnson International präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Fokus ligger på företag verksamma inom strategiskt utvalda nischmarknader som erbjuder tekniska komponenter och lösningar till industriella processer.

ArbetsuppgifterEigenbrodt växer och behöver med det förstärka sitt supportteam med ytterligare en medarbetare. Rollen innebär en stor variation av arbetsuppgifter. I rollen har du många kontaktytor och arbetar i ett team tillsammans med två andra supportmedarbetare.

I den här rollen är din yttersta uppgift att fungera som stöd och support både internt till säljare och andra kollegor, samt externt ut mot kunder och leverantörer. Du tar emot förfrågningar, registrerar order, följer upp offerter och bevakar leveranser. Utöver detta besvarar du tekniska frågor om produkter och arbetar med merförsäljning mot befintliga kunder. Du arbetar flexibelt mellan support och lageradministration.
Arbetstid är förlagd till vardagar, måndag-torsdag klockan 08:00-16:45 samt fredagar: 08:00-15:00.

Formella krav
  • Erfarenhet av försäljning och service
  • Tekniskt intresse
  • Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska
  • Erfarenhet av att arbeta med iScala är meriterande
  • Språkkunskaper i tyska är meriterande
För att trivas i rollen är du en person som gillar utmaningar och är skicklig på att kommunicera både verbalt och skriftligt. Du sätter kunden i fokus och är bekväm att hantera olika situationer och samtal med olika typer av kunder. Vidare är du flexibel och lösningsfokuserad, du hjälper gärna till där det behövs och trivs i en arbetsroll där du får samarbeta med andra.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Upplands Väsby
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bravura. Alla frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Caroline Hammar på mail, caroline.hammar@bravura.se

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, kundtjänst, sälj, försäljning, service, innesäljare, säljare, administratör, administration
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.