Kundtjänst / Kundsupport / Kundservicemedarbetare / Kundservice

Kundtjänst / Kundsupport / Kundservicemedarbetare / Kundservice

Har du tidigare erfarenhet av service eller försäljning och brinner för att leverera god service? Vi söker nu en serviceinriktad person som trivs i en varierad roll med fokus på kundbemötande och kommunikation på ett ledande företag inom bank och finans.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Santander har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Santander en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetSantander Consumer Bank är en del av Banco Santander, en av världens största finanskoncerner och den största banken i Eurozonen mätt i marknadsvärde. Santander har i dag 117 miljoner kunder, över 13 000 filialer och mer än 180 000 anställda. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander i Sverige har 450 medarbetare med kontor i Stockholm. Stockholmskontoret präglas av en god gemenskap och aktiv livsstil. De erbjuder gym och gemensamma träningsmöjligheter både på och utanför arbetsplatsen.

ArbetsuppgifterI rollen som kundservicemedarbetare arbetar du med inkommande samtal och mail från bankens både befintliga och potentiella kunder. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Du ingår i ett team med en närvarande teamleader som motiverar dig och ger dig stöd i arbetet. Du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter och i rollen och inom företaget på sikt.

Formella krav
  • Arbetslivserfarenhet från service eller försäljning
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen är du målinriktad och motiveras av att prestera högt.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundsupport, kundservice, customer care, support, försäkring, lån, handläggare, kundservicemedarbetare, bank, finans, service, sälj, merförsäljning, telefon, Stockholm, heltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.