Kundsupport / Kundtjänstmedarbetare

Kundsupport / Kundtjänstmedarbetare

Har du tidigare erfarenhet av kundsupport och letar efter nästa utmaning? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ge god service? Här får du möjligheten att arbeta för en grönare miljö tillsammans med ett serviceinriktat och familjärt team!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på sex månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Telinet har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Telinet en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetTelinet Energi grundades i Norge 2003 och har sedan 2009 varit verksamma i Sverige. Telinet erbjuder el från 100 % naturliga energikällor som sol, vind och vatten. Telinet har sedan 2010 en egen vindkraftsproduktion på Öland och hela verksamheten är klimatkompenserad. De arbetar för att erbjuda kunderna hållbara elavtal från förnybar energi.

Telinet har sitt huvudkontor på Östermalm i Stockholm och där blir du en del av ett kundtjänstteam på 8 personer som kännetecknas av en stark gemenskap och engagemang.

ArbetsuppgifterI rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och chatt. Du ansvarar över att hantera bland annat avtalsfrågor och fakturaärenden. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar ärendena i det interna affärssystemet. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport/kundtjänst
  • Du talar och skriver flytande i svenska och engelska
För att lyckas i rollen tror vi att du som person är serviceinriktad och trivs med många kontaktytor där du visar på engagemang och service. Du sätter alltid kunden i fokus och arbetar strukturerat för att skapa nöjda kunder. Vidare har du en positiv inställning till arbetet och bidrar med bra energi. Du trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo och sätter alltid kunden i fokus samt motiveras av att leverera goda resultat.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Östermalm, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Telinet, Elrådgivare
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!