Kundservicemedarbetare / Kundrådgivare / Service / Bankgirot

Kundservicemedarbetare / Kundrådgivare / Service / Bankgirot

Vill du ha en central roll i den svenska betalningsinfrastrukturen? Har du dessutom tidigare erfarenhet av service och hantering av komplicerade ärenden och trivs med att ha telefonen som ditt arbetsredskap? Då kan du vara Bankgirots nästa kundservicemedarbetare!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Bankgirot har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Bankgirot en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetBankgirocentralen BGC AB, mer känt som Bankgirot, är en central aktör i den svenska betalningsinfrastrukturen. Genom sin verksamhet har de en samhällsbärande funktion inom bank- och betalningsbranschen där de bidrar till att den ekonomiska vardagen fungerar för sex miljoner privatpersoner och omkring en halv miljon företag. Deras cirka 200 medarbetare arbetar idag med att garantera och digitalisera den svenska betalmarknaden. Bankgirots system möjliggör idag bland annat tjänster som Swish och Autogiro.
Utöver att vara en central del i det svenska ekonomiska systemet så lägger Bankgirot stor vikt vid att skapa en engagerad och hälsofrämjande arbetsplats, där du som medarbetare får ta del av en rad olika hälsofrämjande aktiviteter, som exempelvis föreläsningar och fri tillgång till gym.

ArbetsuppgifterSom kundservicemedarbetare tar du emot och administrerar inkommande ärenden över telefon och mail. Du hjälper kunder, oftast banker och deras företagskunder genom att svara på frågor och hitta rätt lösningar. Avslutningsvis hanterar du ärenden kopplade till exempelvis in- och utbetalningar, avtal och i perioder även frågor kring löner.

Du kommer att tillhöra ett team på cirka 20 kollegor, där ni har en central roll i utvecklingen av Bankgirots kundservice.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom bank- och finans alternativt telekom.
  • Tidigare erfarenhet av att hantera komplicerade ärenden
  • Goda kunskaper i svenska och engelska tal och skrift.
  • God systemvana
Vi ser att du som person är kommunikativ och social, då du kommer att hantera stora mängder inkommande samtal varje dag. Då du kommer att ansvara för att hantera och lösa ärenden på egen hand så ser vi att du är en lösningsorienterad och ansvarstagande person.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Liljeholmen
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, bankgirot, Swish, autogiro, bank
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.