Kundrådgivare / Kundservicemedarbetare / Bankgirot

Kundrådgivare / Kundservicemedarbetare / Bankgirot

Vill du ha en central roll i den svenska betalningsinfrastrukturen? Har du dessutom tidigare erfarenhet av service och hantering av komplicerade ärenden och trivs med att ha telefonen som ditt arbetsredskap? Då kan du vara Bankgirots nästa kundservicemedarbetare!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag fram till årsskiftet med möjligheter till överrekrytering.

Om företagetBankgirocentralen BGC AB, mer känt som Bankgirot, är en central aktör i den svenska betalningsinfrastrukturen. Genom sin verksamhet har de en samhällsbärande funktion inom bank- och betalningsbranschen där de bidrar till att den ekonomiska vardagen fungerar för sex miljoner privatpersoner och omkring en halv miljon företag. Deras cirka 200 medarbetare arbetar idag med att garantera och digitalisera den svenska betalmarknaden. Bankgirots system möjliggör idag bland annat tjänster som Swish och Autogiro.

Utöver att vara en central del i det svenska ekonomiska systemet så lägger Bankgirot stor vikt vid att skapa en engagerad och hälsofrämjande arbetsplats, där du som medarbetare får ta del av en rad olika hälsofrämjande aktiviteter, som exempelvis föreläsningar och fri tillgång till gym.

ArbetsuppgifterSom kundservicemedarbetare tar du emot och administrerar inkommande ärenden främst via ärendehanteringsystem och mail. Du hjälper kunder, oftast banker och deras företagskunder genom att svara på frågor och hitta rätt lösningar. Avslutningsvis hanterar du ärenden kopplade till exempelvis in- och utbetalningar, avtal och i perioder även frågor kring löner. Alla betalningar går via bankgirot, kontoinsättningar, löner, leverantörsbetalningar, fakturor.

Du kommer att tillhöra ett team på cirka 18 kollegor, på sikt finns det möjlighet att ha en central roll i utvecklingen av Bankgirots kundservice.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Arbetslivserfarenhet från service eller kundtjänst, gärna inom bank - och finans eller telekom
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • God systemvana
För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Då du kommer att ansvara för att hantera och lösa ärenden på egen hand så ser vi att du är en lösningsorienterad och ansvarstagande person.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!