Koordinator / reklamationsansvarig / kundsupport till Eaton

Koordinator / reklamationsansvarig / kundsupport till Eaton

Har du erfarenhet från en koordinerade- och kundnära roll? Trivs du att arbeta i en roll med både interna och externa kontakter? Som koordinator på Eaton erbjuds du en varierande roll på ett internationellt och väletablerat bolag med en dynamisk arbetsmiljö.

Om företagetEaton är ett mångsidigt företag inom krafthantering. De levererar energieffektiva lösningar som hjälper deras kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft. De är tekniskt ledande på den globala marknaden. Utbudet av tjänster och produkter är stort, allt från elektriska produkter och system till hydrauliska och tryckluftsbaserade system för kommersiell och militär användning. Alla tjänster och produkter är utformade för att ge bättre prestanda, effektivare energiförbrukning och ökad säkerhet.

2018 hade Eaton globalt en omsättning på 21,6 miljarder dollar, ca 99 000 anställda och säljer produkter till kunder i över 175 länder.

ArbetsuppgifterSom koordinator på Eaton har du ett brett och varierat ansvarsområde där du får möjlighet att lära känna hela den svenska verksamheten på djupet. I rollen ansvarar du för Eatons retur- och reklamationshantering och leveransbevakning för Sverige. Du driver och följer upp både returer och reklamationer och har kontakt med företagets kunder och leverantörer via både mail och telefon. Vid leveransbevakningen arbetar med alla svenska order och har kontakt med de olika interna leverantörerna för att både säkerställa och förbättra leveranser. Vidare föreslår du förbättringsåtgärder för utleveranser, effektivisering av flöden samt uppdaterar instruktioner.

Formella krav
  • Gymnasial utbildning
  • Något års arbetslivserfarenhet från en liknande roll, förslagsvis som koordinator, inom administration eller kundtjänst
  • Du har goda kunskaper i Officepaketet och god systemförståelse
  • Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
För att trivas i rollen och på hos Eaton är du van att självständigt driva ditt arbete framåt. Då du har ett varierande och brett ansvarsområde ser vi att du är skicklig på att strukturera och organisera ditt arbete samtidigt som du ser det som positivt att arbeta i en varierande roll. Vidare är du kommunikativ och trivs i en social miljö då rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt.

Övrig information
* Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Eaton. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: koordinator, assistent, säljsupport, support, reklamation, reklamationshantering, reklamationsansvarig, administration, kundsupport, kundtjänst, Eaton, heltid, stockholm,
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.