Konsumentsupport till Hemglass

Konsumentsupport till Hemglass

Har du tidigare erfarenhet från service och trivs med att hjälpa kunder genom ett gott bemötande? Är du lyhörd, lösningsorienterad och trivs i en långsiktig roll med mycket kundkontakt? Hos Hemglass blir du en del av ett familjärt bolag med konsumenten i fokus.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Hemglass har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Hemglass en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetHemglass är ett företag som grundades 1968 av idén att leverera glass direkt från fabrik till kundens dörr. 2018 firade Hemglass 50 år och lever fortfarande efter samma uppdrag att leverera glass och glädje till hela Sverige. Idag har Hemglass en rikstäckande distribution med 28 säljdepåer som drivs av egna företagare. Med över 400 anställda och cirka 300 glassbilar säljer de glass på ungefär 150 000 platser. Hemglass huvudkontor ligger i Stockholm och är support till alla säljkontor runt om i landet. Huvudkontoret sköter även all kundtjänst och annan kommunikation. På huvudkontoret är det idag 10 medarbetare anställda och det som förenar individerna är nyfikenhet, passion, lösningsfokus, ärlighet och glädje i arbetet.

Utöver mycket god glass, erbjuder Hemglass en flexibel, snabbrörlig, varm och omväxlande miljö. Med ett fantastiskt älskat varumärke arbetar de alla för att glädja Sveriges konsumenter. Hemglass är en jämlik arbetsgivare där var och en av huvudkontorets anställda har hand om ett brett ansvarsområde. På Hemglass får du insyn i hur ett varumärke växer genom att konstant säkerställa att man överträffar sina konsumenters förväntningar.

ArbetsuppgifterSom konsumentsupport på Hemglass är du kontaktpersonen för deras kunder med ett stort ansvar för konsumenternas upplevelse. Du tar emot kundärenden, de flesta inkommer via e-post och du administrerar sedan dessa i ärendesystemet och återkopplar de enskilda ärendena. Återkoppling kring olika ärenden kommer ske både direkt till kund, och till någon av de franchisetagare som finns runt om i Sverige. Ditt ansvar är att kunna anpassa den återkopplingen och lösning till rätt person. Huvudfokuset i arbetsuppgifterna kommer att vara tillgänglig ut mot kund med stort fokus på kundservice och att få kunden att känna sig sedd.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Arbetslivserfarenhet från en serviceroll där du haft kundkontakt
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda systemkunskaper
  • Meriterande om du har arbetet med konsumentsupport inom FMCG
Vi tror att du som söker har ett starkt kundfokus och är serviceinriktad då du som person är uppmärksam och tillmötesgående. Du bidrar med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära sig nya saker och att testa nya tillvägagångssätt. Som person är du hjälpsam och ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Där till har du en god kommunikativ förmåga, då du vet hur du ska kommunicera till olika målgrupper för att nå fram med ditt budskap.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: konsumentsupport, konsumentsupport, kundtjänst, service, Hemglass, kundservice, fmcg, stockholm, centralt, omgående, heltid, hemglass, glass
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!