Key Account Manager / Försäljningsansvarig / Teknisk säljare

Key Account Manager / Försäljningsansvarig / Teknisk säljare

Har du erfarenhet av försäljning inom IT eller finans och vill ta dig an en roll som försäljningsansvarig hos Pedab? Vi söker dig som är uthållig och drivs av att skapa affärsmöjligheter och vill ta ansvar för att utveckla samt öka försäljningen.

Om företagetPedab har funnits sedan 1993 och tillhandahåller IT-infrastruktur- och programvarulösningar på den nordiska IT-marknaden. Deras partnernätverk omfattar återförsäljare, hostingföretag och applikationsutvecklare. Pedab erbjuder en omfattande produkt- och lösningsexpertis, teknisk support, marknadsföringsprogram och finansiella tjänster, med ett unikt personligt engagemang. Deras vision är att bygga bättre IT-miljöer för den europeiska företagsmarknaden. Pedab har totalt 130 anställda i Norden, Baltikum och Frankrike. På kontoret i Stockholm, Solna sitter idag cirka 40 medarbetare.

ArbetsuppgifterSom försäljningsansvarig hos Pedab driver du försäljningen av arbetsplatstjänster tillsammans med bolagets partners. Du kommer ta eget ansvar för att etablera affären, bygga upp din kundstab, och utveckla långsiktiga relationer med större kunder. Du ansvarar för stora delar i säljprocessen från den första uppsökande kontakten till avslut. I denna roll ges du möjlighet att sätta din egen strategi för försäljningen och på sikt arbeta mer strategiskt med att utöka och bygga upp försäljningsstaben inom verksamhetsområdet.

Då du huvudsakligen har ett ansvar för marknaden i Sverige förekommer det resor i tjänsten.

Formella krav
  • Högskole- eller civilingenjör eller annan eftergymnasial utbildning inom lämpligt område, förslagsvis inom IT eller Ekonomi/Finans
  • Erfarenhet av B2B försäljning från IT- eller finansbranschen, försäljning av exempelvis hårdvarulösningar
  • B-körkort
  • Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du trygg och genom din sociala förmåga är du duktig på att skapa och upprätthålla goda affärsrelationer. Vi ser att en av dina främsta motivationsfaktorer är att leverera goda resultat och att överträffa dina mål. Vi söker dig som trivs med många sociala kontaktytor, så väl internt som externt. Du har en hög energinivå och drivs av att få arbeta i ett företag i ständig utveckling. Arbetet innebär stort eget ansvar vilket innebär att du uppskattar att arbeta självständigt och strukturerat. Utöver det besitter du även förmågan att se lösningar i de mest komplexa problemen för att kunna möta verksamhetens mål.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: försäljningsansvarig, IT, finans, säljansvarig, hårdvara, mjukvara, B2B
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.