KAM / Försäljningsansvarig ( inom operatörslösningar ) till addCIT

KAM / Försäljningsansvarig ( inom operatörslösningar ) till addCIT

Arbetar du idag i en säljintensiv roll inom telekombranschen? Vill du vara med och bygga upp samt utveckla en säljorganisation från grunden? Vi söker dig som är entreprenöriell och brinner för att göra affärer.

Om företagetaddCIT grundades i sin nuvarande form 2014 men verksamheten har funnits i 30 år. Bolaget är ett svenskt IT- och telekombolag med en global strategi där de följer deras kunder ut i världen. addCIT utvecklar och implementerar kommunikationslösningar till företag och organisationer för att förenkla och effektivisera deras interna och externa samspel.

Företagets fokus är att skapa positiva kundupplevelser genom hög kunskap om kundernas verksamhet i kombination med ett stort tekniskt kunnande. addCIT ska ständigt sträva efter att ligga i frontlinjen för teknisk innovation.

Inom bolaget arbetar ett tjugotal medarbetare på deras kontor i Stockholm och Göteborg.

ArbetsuppgifterI rollen som försäljningsansvarig ansvar du för att bygga upp addCIT säljorganisation gentemot den privata sektorn. I och med den kommande förändring sett till bolagets erbjudande behöver addCIT utveckla sin approach mot deras kunder och sätta ramarna för en renodlad försäljningsavdelning.

Initialt är ditt huvudsakliga ansvarsområde att sprida addCIT nya fokusområde på marknaden för att möjliggöra en kommande expansion. Det är ditt ansvar att sätta upp strukturer och riktlinjer för hur den framtida säljavdelningen ska arbeta utifrån vad kunderna efterfrågar. Du kommer att ansvara för all försäljning det första året vilket innebär operativt försäljningsarbete såsom kalla samtal och externa kundmöten. Med tiden planerar avdelningen att växa med säljare som du kommer att vara personalansvarig för. Du har budget och resultatansvar i rollen samt ingår i ledningsgruppen och rapportera direkt till VD.

Formella krav
  • Du arbetar sannolikt idag som AM, KAM eller annan säljintensiv roll med operativ försäljning inom telekombranschen
  • Erfarenhet av försäljning till bolag med mer än 500 anställda
  • Intresse och viss förståelse för addCITs operatörslösning
  • Eftergymnasial utbildning
  • Goda kunskaper i tal och skrift på engelska och svenska
Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, har lätt för att knyta nya kontakter och tar egna initiativ. Du drivs av resultat och besitter en god affärsförståelse samt har lätt för att skapa goda relationer med kunder. Som person tycker du att det är kul att jobba på ett mindre företag där du får arbeta tätt tillsammans med kollegor och ta en viktig roll i bolaget. Vi ser att du som person arbetar strukturerat och känner stort ansvar för det arbete du åtar dig.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: KAM, telekom, AM, Key Account Manager, Försäljningschef, opertiv föräsljning, personalansvar, ledare, chef, affärsutveckling
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.