Junior supporttekniker / tekniker / Helpdesk

Junior supporttekniker / tekniker / Helpdesk

Är du en duktig supporttekniker som tycker om trivs i en roll där du får många varierande arbetsuppgifter och stort eget ansvar? Vill du arbeta i en spännande bransch? Här har du stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Om företagetFöretaget är nordens ledande leverantör av mobila lösningar till den moderna akutvården. Deras kunder behöver tillförlitliga, patientvänliga och kostnadseffektiva beslutsstödsystem för att rädda liv och minska lidande. Företaget tillhandahåller stolt detta till sjukhus och ambulansorganisationer i Sverige och internationellt. Mer än 1600 ambulanser och 500 sjukhusbäddar är utrustade med företagets lösningar.

Företaget erbjuder en unik teknikmiljö, en vänlig och engagerande arbetsmiljö, med goda möjligheter till personlig utveckling professionellt. Företaget har certifierade ledningssystem för kvalitet, informationssäkerhet och tjänsteleverans (ISO 13485, ISO 27001, ISO 20000-1) som styr arbetet.

ArbetsuppgifterSom supporttekniker arbetar du med både förebyggande underhåll, montering och installation av utrustning samt installationer på plats ute hos kund. Kunderna finns i hela Sverige och resor förekommer. Ärenden är ofta av bred karaktär: exempelvis att göra felsökning samt åtgärdsbedömning hos kund, reparationer, förebyggande underhåll, teknisk support, uppgraderingar och förbereda och säkerställa installationsmaterial inför installationer. Du arbetar ensam hos kund, men vid större installationer är ni flera supporttekniker som hjälps åt. I rollen ingår även att följa upp interna samt externa serviceuppdrag.

Formella krav
  • Minst gymnasial utbildning med teknisk inriktning
  • Erfarenhet från en roll som supporttekniker över telefon eller liknande
  • God dator- och systemvana. Har du teknisk bakgrund inom mjukvara är det meriterande
  • B-körkort
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
För att trivas i rollen som supporttekniker det viktigt att du trivs i rollen som ambassadör för företaget samt att ge den bästa servicen till dina kunder. Då du arbetar mycket under eget ansvar är det viktigt att du inte räds för det samt kan driva dina arbetsuppgifter framåt på ett självständigt sätt. Du trivs med att ha ett rörligt arbete där din arbetsdag kan behöva omprioriteras. Du är även mycket noggrann så att ditt arbete blir utfört korrekt.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

* Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Företaget.

Start: Omgående
Plats: Danderyd
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: fältservicetekniker, elektronik, teknik, tekniker, el, danderyd, servicetekniker, support, service, servicetekniker, resande servicetekniker, medicinteknik, VMWare, Hyper V, SQL Server, ccna, CCNP, CWNA, CWTS
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.