Supporttekniker / IT-support / MAC / 1st line support

Supporttekniker / IT-support / MAC / 1st line support

Har du god teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med IT-support? Är du en serviceinriktad person som brinner för att ge förstklassig service? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos ett spännande företag där möjligheterna till kompetensutveckling är stora.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på 4 månader med goda möjligheter till förlängning.

Om företagetFöretaget grundades 1921 och erbjuder Nordens största utbud av texter, bilder, videor, infografik. De hjälper mediekoncerner, myndigheter, marknadsavdelningar med flera med innehåll. De är cirka 200 anställda och 150 av dem arbetar med nyhetsproduktion som journalister, fotografer, nyhetstecknare med mera. Företaget har sitt huvudkontor i ljusa och fina lokaler vid Slussen i Stockholm, men har även mindre kontor i Malmö, Göteborg, Bryssel och Sydney.

ArbetsuppgifterI rollen som 1st linesupport ansvarar du för att leverera förstklassig service till företagets medarbetare. Arbetsuppgifterna är varierande och du hjälper till med både mjuk- och hårdvara. Du prioriterar inkommande ärenden i verktyget Salesforce och vidarebefordrar ärenden som du inte kan lösa själv. Det kan vara problem med hårdvara; datorer, mobiltelefoner, monitorer. Rollen innefattar allt från att reda upp sladdhärvor till att blåsa datorer eller felsöka under press. Då personalen på plats oftast skall iväg på uppdrag kring livesändning, presskonferenser och annat och allt måste då fungera.

Arbetstiderna är 08:30 till 17:00 och man är baserad på kontoret vid Slussen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Minst 6 månaders erfarenhet av en liknande roll som 1st line support
  • Erfarenhet inom Office 365, Mac, adobe, Iphone, Google Workspace, Jamf och Apple Business Manager
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Avslutad gymnasial utbildning
För att trivas i rollen är du en nyfiken person med ett stort tekniskt intresse. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar där kunden är i fokus. Eftersom du i rollen har kontakt med kunder är du serviceinriktad och kommunikativ samt trivs i sociala situationer. Vi ser också att du är prestigelös och motiveras av att arbeta tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt Överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Office 365, Mac, adobe, Iphone, Google Workspace, Jamf, Apple Business Manager, First-line, IT-support, IT, support, 1st line, supporttekniker, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!