Junior ekonomiassistent till KIC InnoEnergy

Junior ekonomiassistent till KIC InnoEnergy

Har du kunskap av fakturahantering? Är du tillgänglig omgående och vill ta dig an ett uppdrag under maj månad? Här ges du möjligheten att arbeta i en administrativ tjänst för ett spännande energiföretag.

Om företagetInnoEnergy är en europeisk grupp som främjar integration av utbildning, teknik, företagande och entreprenörskap samt stärker kulturen av innovation. Utmaningen är stor, men målet är enkelt: att uppnå en hållbar energiframtid för Europa. Nya idéer, produkter och tjänster som gör en verklig skillnad samt nya företag och människor som levererar dem till marknaden. På InnoEnnergy stöttar och investerar vi i innovation i varje steg av resan - från klassrum till slutkund. Med vårt nätverk av partners bygger vi kontakter över hela Europa, för samman investerare och industrier, nyexaminerad och arbetsgivare, resurser och entreprenörer, företag och marknad.

ArbetsuppgifterI din roll som ekonomiassistent arbetar du med att hantera inkommande fakturor genom att lägga in dem i system och kontera fakturorna. Du har då även kontakt med övrig personal på kontoret för att ta emot information om kontering och fakturor samt lösa frågor som kan uppstå kring fakturahanteringen. Vidare arbetar du även med att stötta VD med främst administrativa uppgifter men även annat där det behövs extra stöd.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, förslagsvis inom ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av arbete med fakturor och kontering, positivt om du har erfarenhet av andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
För att trivas i rollen är du en prestigelös person som gärna hjälper till där det behövs. Du är strukturerad som person och håller ordning och reda då du arbetar med ekonomi. För att trivas i rollen är du också serviceinriktad eftersom du arbetar nära de andra på kontoret och stöttar VD vid behov.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad (maj). Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos InnoEnergy.

Start: 29 april till och med 31 maj
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, ekonomisupport, ekonomi, administration, junior, heltid, Stockholm, fakturahantering, kontering
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.