Ekonomiassistent/redovisningsassistent till 21grams

Ekonomiassistent/redovisningsassistent till 21grams

Är du en erfaren ekonomiassistent som är redo för ett uppdrag på 80% med start i augusti? Hos 21grams får du chansen att snabbt vara en bidragande del i ett team med blandade uppgifter inom ekonomi.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på 80% som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos 21grams. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget21grams är en av Sveriges snabbast växande företag inom digitalisering av företags faktureringsprocesser.
När 21grams startade år 2004, var möjligheten att erbjuda billigt porto en bärande del i deras verksamhet. Idag anses dem vara lika mycket ett teknikbolag som en pålitlig och kostnadseffektiv distributör av fysiska brev. 21grams producerar idag mer än var fjärde e-faktura till de svenska internetbankerna och har en komplett tjänsteportfölj för alla ledande digitala distributionskanaler i hela norden.
Huvudkontoret i Stockholm är beläget i Hammarby Sjöstad högst upp i Lumahuset, i fräscha lokaler med fantastisk utsikt över Söder och Hammarbysjön.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du i en bred och varierande roll där du tillhör företagets ekonomiavdelning. Ditt fokus ligger på ekonomirelaterade arbetsuppgifter, där exempelvis hantering av leverantörsfakturor, kontering och attestering i Centsoft, avstämningar för leverantörsreskontra samt avstämning för bankkonton ingår. I rollen ingår även bokföring och avstämningar i balanskonton, främst kopplade till leverantörsfakturor och kundfakturor. Slutligen ingår även viss stöttning till ekonomiavdelningen i andra frågor och tillhörande administration.

Formella krav
  • Gymnasieutbildning inom ekonomi
  • Minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent för mindre bolag
  • Mycket god vana av Officepaketet (främst Excel, Word och Outlook)
  • Erfarenhet av Visma Administration 2000
Meriterande kunskaper
  • Kunskaper i Centsoft
  • Akademisk utbildning och kunskaper i redovisning
  • Erfarenhet av att arbeta med aktiebolag
Som person ser vi att du är van att ta initiativ och har ett gott sinne för ordning och struktur. Du arbetar noga, effektivt och metodiskt i dina arbetsuppgifter för att nå deadlines. För att trivas i rollen ser vi att du har lätt för att samarbeta med andra och då på ett prestigelöst sätt. Du tycker om att lösa de problem som uppstår, om det är av systematisk karaktär eller ger förslag till förbättringar av arbetssättet.

Övrig information
Start: Mitten av Augusti
Plats: Stockholm (Hammarby höjden)
Lön: Enligt överenskommelse

Rollen är ett vikariat vilket betyder att längden och uppdragsnivån kan komma att ändras men i första stadiet är denna roll satt på 80%.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!