Junior Teknisk Support / IT-support / 1st line till Techfactory

Junior Teknisk Support / IT-support / 1st line till Techfactory

Har du god teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med IT-support? Är du en serviceinriktad person som brinner för att ge förstklassig service? Hos Techfactory erbjuds du en spännande tjänst med stora utvecklingsmöjligheter.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetTechfactory erbjuder expertistjänster och utbildning inom IT. De har sin bas i Stockholm men har även kunder och medarbetare runt om i landet. Verksamheten levererar talanger till allt ifrån små startups till stora globala aktörer inom alla olika branscher. Techfactory finns där som ett kompetensstöd i allt från utvecklingsnära tjänster, affärsutveckling och management inom drift & infrastruktur - till implementering av nya klientlösningar. Hos Techfactory arbetar personer som vill uppnå resultat och göra skillnad i den digitala värld vi lever i.

ArbetsuppgifterI rollen som 1st line support ansvarar du för att leverera förstklassig service till Techfactorys kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och du hjälper till med både mjuk- och hårdvara samt att få kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar. I ditt arbete är fokus alltid användaren och ditt huvudmål är att hjälpa dem med deras tekniska problem. Det gör du via företagets ärendehanteringssystem där du får in en mängd olika ärenden i både 1st/2nd line karaktär, vid behov skickar du kunder vidare till 2nd line support. Det kan vara problem med hårdvara; datorer, mobiltelefoner och plattor, konfiguration av mejl och användarkonton, hantering av mjukvara i Windowsmiljöer samt allmän behörighets- och användaradministration.

Formella krav
  • Minst 6 månaders erfarenhet av en liknande roll som 1st line support
  • Kunskaper inom Windows Klienter samt Active Directory
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Avslutad gymnasial utbildning inom Data/IT/Teknik
För att trivas i rollen är du en nyfiken person med ett stort tekniskt intresse. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar där kunden är i fokus. Eftersom du i rollen har kontakt med kunder är du serviceinriktad och kommunikativ samt trivs i sociala situationer. Vi ser också att du är prestigelös och motiveras av att arbeta tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, 1st line, 2nd line, second line, support, helddesk, supporttekniker, IT-support, IT, Stockholm, Techfactory
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!