Junior IT-support / 1st line support till Axfood IT

Junior IT-support / 1st line support till Axfood IT

Arbetar du för att alltid ge bästa service och samtidigt har ett stort intresse för IT? Har du kanske tidigare arbetat i matbutik och är redo för nästa steg? Här får du chansen att utvecklas i en IT-support på ett av Nordens största bolag inom dagligvaruhandel.

Om företagetAxfood är en av Nordens största aktörer inom dagligvaruhandeln med butiker som Hemköp och Willys. IT-organisationen består i dagsläget av ca 200 anställda fördelade på utveckling och leverans. Axfood är ett bolag som ligger långt fram i tekniken och utmanar ständigt för att ligga i framkant gällande digitalisering för att ha marknadens nöjdaste kunder.

ArbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift är att supportera butikerna när det kommer till IT-relaterade frågor kring butikssystem och butiksutrustning. Du ansvarar för inkommande ärenden från företagets butiker runtom i hela Sverige. Du kommer att motta ärenden och utföra första linjens support via telefon, IT-portal och mail i frågor som rör t.ex. Office 365 och Windows 10. Du administrera beställningar samt agerar filter gentemot andra avdelningar som du arbetar tätt tillsammans med för vidare felsökning/felrättning.

Du kommer att tillhöra ett team och erbjuds en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt och system.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av att jobba i butik, med fördel matbutik
  • Intresse och grundkunskaper inom IT
  • Kunskap och erfarenhet av Windowsmiljöer
  • Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska
För att passa in i denna roll tror vi att du tycker om att prata med nya människor då du är kommunikativ, vågar fråga och anpassar din kommunikation efter mottagaren. Därtill är du noga med detaljer och har förmågan att samarbeta tillsammans med andra. Du hanterar pressade situationer på ett lugnt sätt och har en utpräglad känsla för kvalitet och service.

Övrig information
* Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Axfood har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Axfood en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-support, support, servicedesk, helpdesk, service, matbutik, dagligvaruhandeln, kassasystem, heltid, Stockholm, system, teknik, butik, dagligvaruhandel, windows, kundsupport, kundservice,
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.