Junior HR Business Partner till Telinet Energi AB

Junior HR Business Partner till Telinet Energi AB

Har du erfarenhet av rekrytering och HR-arbete? Är du nyfiken på att axla en roll där du får bidra till att utveckla en HR-avdelning? Hos Telinet erbjuds du att bli en del av en spännande utvecklingsresa då de just nu söker efter en HR Business Partner som brinner för rekrytering och HR-frågor!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på sex månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Telinet har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Telinet en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetTelinet Energi grundades i Norge 2003 och har sedan 2009 varit verksamma i Sverige. Telinet erbjuder el från 100% naturliga energikällor som sol, vind och vatten. Telinet har sedan 2010 en egen vindkraftsproduktion på Öland och hela verksamheten är klimatkompenserad. De arbetar för att erbjuda kunderna hållbara elavtal från förnybar energi.

Telinet har sitt huvudkontor på Östermalm i Stockholm och där blir du en del av en organisation på 30 personer där kulturen präglas av en stark gemenskap och engagemang.

ArbetsuppgifterI rollen som HR Business Partner fokuserar du på att fortsätta arbetet med att bygga en organisation med grymma team och rätt medarbetare. Därigenom är ditt främsta fokus på rekrytering där du tillsammans med avdelningschefer genomför rekryteringsprocessen med sourcing och intervjuer. Utöver ett stort rekryteringsfokus kommer du agera chefsstöd i alla typer av HR-frågor såsom: Arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabprocesser och organisationsstruktur.

Du har även ansvaret att fortsätta bygga Telinets HR-struktur genom policys, processer och fackliga förhandlingar. Vidare är ett fokus att driva HR relaterade projekt, exempelvis medarbetarenkäter, medarbetarsamtal och HR-strategier. Som en del av rollen verkar du som en ambassadör och driver viktiga delar av Telinets arbetsmiljö. Exempelvis:
  • Kravställa mot vår klimatkompenationspartner
  • Sammanställa den årliga klimatrapporten
  • Utbilda samtliga medarbetare inom vårt miljöarbete
  • Driva klimat och miljöarbetet i olika projekt
  • Äga den interna kommunikationen kring vårt miljöarbete
För rätt person finns stora möjligheter att utveckla rollen och fokusområden framåt.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad utbildning inom HR
  • 2-5 års erfarenhet av en liknande roll inom HR, exempelvis som HR-Generalist
  • Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
För att lyckas i rollen tror vi att du som person är serviceinriktad och trivs med många kontaktytor där du visar på engagemang och samarbetsförmåga. Du sätter alltid organisationen och medarbetarna i fokus. Du arbetar strukturerat för att utveckla organisationen och dess rutiner. Vidare har du en positiv inställning till arbetet och bidrar med bra energi. Avslutningsvis trivs du i en social roll med ett varierat arbetstempo och har en god förmåga att driva ditt arbete framåt självständigt samtidigt som du trivs att samarbeta.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HR, Human Resources, HR Business Partner, Business, Personal, personalfrågor, projekt, projektledare, rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, organisation, rutiner, processer, strukturer, policys, strategier, medarbetare, heltid, Stockholm, Telinet
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!