Junior Ekonomiassistent / Kundreskontra

Junior Ekonomiassistent / Kundreskontra

Vill du arbeta som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra och trivs i en miljö som präglas av samarbete? Vi söker dig som är tillgänglig omgående till ett företag inom säkerhetsbranschen!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetBolaget grundades för cirka 30 år sedan och arbetar inom säkerhetsbranschen där de erbjuder både tjänster och produkter, exempelvis säkerhetssystem såsom inbrottslarm och kamerasystem. De tar ansvar för helheten från projektering till installation, support och underhåll. Företaget har under senaste åren gått från 12 anställda och ett kontor till dagens 112 anställda och sex kontor. Bolaget befinner sig under ständig tillväxt och förvärvar bolag för att vara den kompletta säkerhetsleverantören.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent tillhör du företagets ekonomiavdelning som består av tre drivna kollegor. Du arbetar fokuserat med arbetsuppgifter kopplade till kundreskontra som exempelvis innebär att hantera inkommande och utgående kundfakturor, utskick för attest, besvara betalningspåminnelser och avstämningar. Du arbetar såväl med kundfakturering som uppföljning av kundfordringar. I arbetet ingår även löpande uppgifter som felsökning i fakturaflödet där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Vidare hanterar du även utlägg och likviditetsprognos.

Formella krav
  • Gymnasial utbildning gärna inom ekonomi
  • Erfarenhet av enklare ekonomiadministration gärna kopplat till kundreskontra
  • God datorvana
  • Goda kunskaper i Excel
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill agerar du serviceinriktat och ödmjukt gentemot både interna och externa parter.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, reskontra, kundreskontra, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, kundfordringar, utlägg, heltid, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!