Junior Billing Assistent

Junior Billing Assistent

Är du i början av din karriär inom ekonomi och har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra? Vi söker dig som trivs i sociala miljöer med ett sinne för siffror och vill utvecklas i rollen som Billing Assistent.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget.

Om företagetBravura söker för en kunds räkning medarbetare inom ekonomi. Vårt kundföretag verkar i en teknisk bransch och är en aktör i framkant inom sitt område. Du kommer vid inledande samtal få reda på vilket kundföretaget är. Bravura är ett tillväxtföretag och har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige och vi har utsetts till Gasellföretag sex år i rad. Vi arbetar för att stärka företag genom människor och människor genom jobb. Oavsett om du är på väg att byta bransch, ta nästa steg i karriären eller vill komma in på arbetsmarknaden så är vi här för dig. Vi matchar dagligen kandidater med framtida arbetsgivare och letar ständigt efter nya talanger.

ArbetsuppgifterI tjänsten arbetar du med varierade uppgifter inom företagets faktureringsavdelning. Du ger support såväl internt som externt och hanterar det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden gällande fakturor. Faktureringsärendena är av varierad komplexitet och du förväntas alltid ge förstklassig support i de ärenden du tar dig an. Du arbetar såväl med löpande uppgifter som med felsökning i fakturaflödet, där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. I rollen ingår det till viss del även posthantering.
Du arbetar nära dina kollegor på avdelningen samt med andra ekonomiavdelningar. Tillsammans utgör ni en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Minst ett års erfarenhet av arbete med ekonomirelaterade uppgifter, exempelvis ekonomiassistent inom kund- eller leverantörsreskontra
  • Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Meriterande om du tidigare arbetat i kundsupport eller annan servicerelaterad roll
  • Goda kunskaper i Excel och Officepaketet
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Du är lösningsfokuserad, har förmågan att ta egna initiativ och du är strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom rollen innebär en del kontaktytor i organisationen ser vi gärna att du är relationsorienterad och trivs i sociala miljöer med en god kommunikativ förmåga.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: September
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, billingadministratör, billing, fakturering, fakturaadministration, fakturahantering, ekonomi, administratör, excel, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, Heltid, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Du är lösningsfokuserad, har förmågan att ta egna initiativ och du är strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom rollen innebär en del kontaktytor i organisationen ser vi gärna att du är relationsorienterad och trivs i sociala miljöer med en god kommunikativ förmåga.