Junior Account Manager / Teknisk innesäljare till SMC Automation AB

Junior Account Manager / Teknisk innesäljare till SMC Automation AB

Är du en driven och relationsbyggande säljare med ett tekniskt intresse? Är du dessutom en strukturerad och ordningsam person som tycker om att ta eget ansvar och söker ett varierande arbete? Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett världsledande bolag.

Om företagetSMC Corporation grundades 1959 i Tokyo och är idag ett internationellt erkänt varumärke inom industriell pneumatik och automation. SMC bedriver sin verksamhet i samtliga världsdelar och försäljningsnätet omfattar fler än sjuttio länder. Det finns produktionsanläggningar i Japan, Kina, Singapore, Korea, Australien, USA, Canada, Tyskland, Italien och England. SMC har totalt över 20 000 anställda.

Företaget är världsledande inom området automation med tryckluft s.k. industripneumatik som kärnverksamhet. De har idag omkring 12 000 standardprodukter i 700 000 varianter. Produktprogrammet omfattar även elektriskt drivna linjärenheter, process- och flödeskontroll, med mera.

I Sverige finns SMC etablerat som SMC Automation AB med huvudkontor i Huddinge/Segeltorp. Utöver det har de även regionkontor i Göteborg, Lund, Växjö och Borlänge. SMC Automation AB har totalt 85 anställda.

ArbetsuppgifterI rollen som innesäljare/ordermottagare är din primära uppgift att öka företagets försäljning genom att arbeta med befintliga och potentiella kunder. Du ansvarar för alla inkommande ärenden från kunder och är SMC:s representant utåt. De ärenden som inkommer kan vara både via telefon och företagets ärendehanteringssystem. Därtill genomför du marknadsundersökningar och leveransundersökningar. Du arbetar även som en funktion till utesäljarna där du är behjälplig vid avtal- och villkorsfrågor, hanterar offerter och uppföljning med kunder. Vidare hjälper du även företagets kunder vid tekniska frågor. De frågor du inte kan besvara omdirigerar du till rätt funktion.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med teknisk inriktning
  • Tidigare arbetslivserfarenhet från en säljroll eller kundserviceroll med merförsäljning
  • Ett stort tekniskt intresse
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • Meriterande med erfarenhet från affärssystemet Movex eller annat ERP-system
Som person är du social, öppen och serviceinriktad med stor förståelse för kunders olika behov. Du har förmågan att vara flexibel och att arbeta strukturerat och ordningsamt då flera olika arbetsuppgifter kan vara aktuella under samma dag. För att nå dina uppsatta mål behöver du vara driven och ha ett målinriktat förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och är inte den som ger sig i första taget. Vidare har du ett affärsmässigt tänk och skapar lösningar som resulterar i en lyckad affär.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du kommer att vara anställd av Bravura, men jobba hos SMC. Det finns goda möjligheter till överrekrytering och förutsatt att alla parter är nöjda kommer konsultuppdraget att övergå i en anställning hos SMC.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: order, sälj, försäljare, säljare, innesälj, office, Movex, service, kundservice, administration, administratör innesäljare, försäljning, , teknik, SMC, Stockholm, B2B, kundkontakt, sales, internal sales, client manager, produktförsäljning,
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Telefonförsäljare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.