It-Support/ 1st line till Axfood IT

It-Support/ 1st line till Axfood IT

Har du ett brinnande intresse för IT och har erfarenhet av att arbeta i en matbutik? Hos Axfood IT får du chansen att utvecklas och utmanas i en IT-support på ett av Nordens största bolag inom dagligvaruhandeln.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Axfood IT har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Axfood IT en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetAxfood är en av Nordens största aktörer inom dagligvaruhandeln med butiker som Hemköp och Willys. IT-organisationen består i dagsläget av ca 200 anställda fördelade på utveckling och leverans. Axfood är ett bolag som ligger långt fram i tekniken och som ständigt utmanar för att ligga i framkant gällande digitalisering för att ha marknadens nöjdaste kunder.

ArbetsuppgifterI rollen som IT-supporttekniker ger du support till butiker i IT-relaterade frågor rörande butikssystem och butiksutrustning. Du ansvarar för inkommande ärenden från företagets butiker runtom i hela Sverige. Ärendena inkommer via telefon, IT-portal samt mail och du kommer att vara första kontakten när butikerna söker support. Ärenden och frågor rörande Office 365 samt Windows 10 kan förekomma, vilket du kommer att få en introduktion inom. Du ansvarar för att administrera beställningar samt agera filter gentemot andra avdelningar som du arbetar tillsammans med för vidare felsökning.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk/IT-inriktning
  • Erfarenhet av att arbeta med service, har du arbetat i matbutik är det starkt meriterande
  • Kunskap inom Office 365 samt Windows 10
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
För att passa i denna roll tror vi att du har en god känsla för service och är van vid att hantera stressande situationer på ett lugnt och metodiskt sätt. I rollen ger du support både genom telefon och mejl varav du som person känner dig trygg med att ta kontakt och kommunicera med nya människor. Därtill bör du trivas med att arbeta i grupp samt att lösa problem, både självständigt såväl som i grupp.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm, Torsplan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: heltid, firstline, 1st line, support, helpdesk, service, matbutik, dagligvaruhandeln, kassasystem, Stockholm, teknik, butik, windows, kundesupport, office, office365, kundservice
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.