Inköpare / Operativ inköpare

Inköpare / Operativ inköpare

Brinner du för optimering, effektivisering och relationer? Vill du arbeta med inköp på ett globalt växande företag? Här erbjuds du en varierande roll där du tillsammans med ett sammansvetsat team brinner för att förse produktionen med material i rätt tid, rätt kvantitet och rätt kvalitet för rätt pris.

Om företagetAllied Motion är en global tillverkare av elektriska motorer, växellådor och elektronik som anpassas och säljes som ett helhetskoncept efter kundernas önskemål. Vi vänder oss framförallt till kunder inom fordonsindustrin och applikationer för gaffeltruckar eller tunga fordon samt tillverkare av medicinsk utrustning, såsom röntgenutrustning och rullstolar. I Sverige är vi ca 50 personer med ansvar att konstruera sub-system till våra kunder vilka vi sedan sätter samman och levererar från vår produktion. Vi jobbar därför nära både våra kunder i Europa och våra systerföretag i USA, Europa och Kina för att hitta de bästa lösningarna.

ArbetsuppgifterSom inköpare på Allied Motions ansvarar du för att förse produktionen med material i rätt tid, rätt kvantitet och rätt kvalitet för rätt pris. Du är en del av ett sammansvetsat team bestående av planering, kundsupport och logistik för att tillsammans kunna nå kostnadseffektiva resultat. Företaget har kunder både inom och utanför Sverige som du har personlig kontakt med via data och telefon samt åker ut och besöker. Exempel på arbetsuppgifter är orderläggning, leveransbevakning, materialplanering, leverantörsförhandling, prognosuppföljning och utveckling av arbetsprocesser. Ett tätt samarbete i majoriteten av arbetsuppgifterna kommer ske med logistik, kvalitet, eftermarknad, kundsupport samt de externa leverantörerna.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av inköp och förhandling
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
  • Meriterande med erfarenhet från liknande bransch
För att lyckas i rollen är du strukturerad, ordningsam, kvalitetsmedveten och relationsskapande. Du är angelägen om att nå goda resultat och deadlines, du motiveras av att effektivisera och förstå de flöden och processer du arbetar i och vill ständigt utvecklas till de bättre. Vidare visar du på en god social förmåga och kommunikation då du arbetar i tätt med både externa och interna kollegor.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Bromma, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Inköpare, operativ inköpare, junior inköpare, inköp, Stockholm, orderläggning, leveransbevakning, materialplanering, leverantörsförhandling, prognosuppföljning, utveckling, effektivisering, processer, motorer, el, elektronik.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.