IT-supporttekniker / 2nd-line support

IT-supporttekniker / 2nd-line support

Har du något års arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker och söker nya utmaningar? SysPartner erbjuder dig en utvecklande och varierande roll hos deras kund Fryshuset.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Syspartner Consulting AB.

Om företagetSysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Företaget grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare två städer.

SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som du som konsult ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar ute hos SysPartners företagskunder. Detta innebär att dina prestationer alltid syns och uppmärksammas. Därtill står din utveckling alltid i fokus, vilket innebär allt från kontinuerlig kompetensutveckling till individanpassade uppdrag, ditt eget individuella val av hårdvara och andra attraktiva förmåner.

ArbetsuppgifterI rollen som IT-supporttekniker sitter du ute hos SysPartners kunder, i detta fall Fryshuset, och arbetar i långsiktiga projektformer. Du arbetar primärt med att ge löpande support och problemlösning till användare via telefon och fjärrstyrning. Ärendena kan röra både hård- och mjukvara och i vissa fall registrerar du ärendena och ser till att de skickas vidare. Du arbetar även med hantering av lösenordsbyten och behörigheter samt applikationssupport i Windowsmiljö. Ärendena du förväntas lösa är främst i både 1st-line och 2nd-line, det kan däremot även förekomma ärenden i 3rd-line där du gör prioriteringar efter behov och tid. Vidare har du ett nära samarbete med din kollega där ni tillsammans ansvarar för att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder.

Formella krav
  • Något års arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker
  • Grundläggande kunskap inom Windowsmiljöer och AD
  • Kunskaper inom Microsoft365
  • Tekniskt intresse
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Meriterande
  • Avslutad eftergymnasial utbildning inom IT
  • Kunskap inom Azure, Exchange-konton, Intune och Mac
  • Kunskaper inom nätverk
Utöver ett brinnande intresse för IT och nätverk ser vi att du är en person som uppskattar att skapa god kontakt med kunder och att lösa problem som uppstår. Du trivs med att prata med kunder och motiveras av att ge förstklassig service samt har en förmåga att jobba rådgivande i kunddialogen. Därtill är du en person som självmant driver på ditt eget arbete och motiveras av att hitta funktionella lösningar till dina medarbetare.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Hammarby Sjöstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, nätverk, IT-supporttekniker, 2nd-line support, supporttekniker, 1st-line, 3rd-line, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!