IT-supporttekniker / 1st line support

IT-supporttekniker / 1st line support

Vill du arbeta inhouse med IT-support på ett gemytligt bolag? Vi söker nu dig som brinner för service, har ett stort IT- och teknikintresse samt vill jobba på en fartfylld och utvecklande arbetsplats.

Om företagetDetta är en hyrrekrytering via oss på Bravura. Bolaget är ett framåtgående tech-bolag i världklass och här arbetar du med supporten inhouse. I rollen erbjuds du utvecklingsmöjligheter och det finns potential att ta mer ansvar.

ArbetsuppgifterI rollen som IT-support arbetar du brett i den operativa verksamheten. Här tillhör du ett mindre team som ansvarar för support och administration kopplat till IT på bolaget. Du kommer få egna ansvarsområden samt vara kontaktperson när kollegorna har IT- och teknikrelaterade problem. I den teknikrelaterade delen arbetar du med installation, konfiguration och felsökning av datorer, telefoner, skrivare, trådlösa nätverk m.m.

Du kommer arbeta i en mixad IT-miljö bestående av Mac- och Windows-datorer samt iPhone- och Android-telefoner. Du kommer också arbeta med IT-administration vilket innefattar beställningar, kontoadministration, licenshantering m.m. Vidare kommer du vara involverad i IT-relaterade projekt.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning inom IT/Teknik
  • Erfarenhet av en IT-relaterad roll i 1-3 år alternativt praktisk erfarenhet från en YH utbildning
  • Grundläggande kunskap i både Mac- och Windowsmiljöer samt Apple- och Androidtelefoner
  • God förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
  • Erfarenhet av att ha jobbat med Office 365 är meriterande
I denna process läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Är du en person som vill framåt i din IT-karriär kan detta vara nästa steg för dig. För att du ska trivas i den här rollen ser vi att du är en ansvarstagande person som motiveras av att driva ditt eget arbete framåt. Med en positiv attityd antar du- och löser de problem samt utmaningar som du stöter på i arbetslivet. Du är mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vidare har du ett nyfiket och öppet sinne för att lära dig och ser aldrig dig själv som fullärd.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber jag dig att kontakta mig på ovanstående kontaktuppgifter så hjälper jag dig att reda ut eventuella frågetecken.

Jag rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då jag gör ett löpande urval. Välkommen in med din ansökan till mig!

Sökord: IT, support, teknisk support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, installationer, onsite, servicedesk, helpdesk, drift, Stockholm, heltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.